Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDeniz, Sabahattin
dc.contributor.authorGörgen, İzzet
dc.date.accessioned2020-11-20T17:18:09Z
dc.date.available2020-11-20T17:18:09Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14070
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpBeE1qTXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6618
dc.description.abstractBu çalışmada, spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin beden eğitimi ve spor öğretmeni olmaya yönelik tutumlarının incelenmesi, amaçlanmaktır. Tarama modelinde yapılmış olan araştırmanın, çalışma grubunu, 2017-2018 Eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi pedagojik formasyon programına devam eden ve spor bilimleri fakültesi mezunu 4. Sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmaya 45’i( %35.7) kadın, 81’i (64.3) erkek, toplam 126 öğretmen adayı, gönüllü olarak katılmıştır. Gruplar arası farklılığı belirlemek için “t testi” ve “varyans analizi” kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, cinsiyet, bölüm( spor yönetimi, antrenörlük, rekreasyon ile beden eğitimi ve spor öğretmenliği) ve ana-babanın spor yapma/yapmama değişkenlerine göre mesleğe yönelik sevgi ve mesleğe yönelik kaygı tutumlarında bir fark olmadığı bulunmuştur. Spor bilimleri öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik sevgileri, önceden eğitmenlik deneyimleri olanların olmayanlara göre farklı olduğu ve bu farkın spor eğitmenliği deneyimine sahip olanlarda daha yüksek olduğu görülmektedir. Ayrıca spor bilimleri öğrencileri kendilerinin, yeniden alan seçme (branş) ile ilgili bir fırsat verildiğinde, mesleğe yönelik sevgi düzeyleri yüksek olanların, tercihlerini spor bilimleri yönünde kullanacakları, anlaşılmaktadır. Öğrencilerin anne ve babalarının spor ile ilgilerinin düşük olmasına rağmen spor alanına yönelik istek ve motivasyonlarının olumlu olduğu söylenebilir. Özel yetenek sınavları ile seçilen bu öğrencilerin, beden eğitimi ve spor öğretmeni olmak istemeleri, pedagojik formasyon eğitiminden yararlanmaları ile mümkün olmaktadır. Öğrencilerin mesleğe yönelik sevgileri ve mesleğe yönelik kaygıları arasında pozitif ve düşük bir ilişkinin olduğu görülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe current study aims to investigate the attitudes of sports sciences faculty students towards becoming a physical education and sports teacher. The study group of the current research employing the survey model is comprised of students having graduated from the faculty of sports sciences and the senior students of the faculty of sports sciences enrolled in the pedagogical formation program given in the Education Faculty of Muğla Sıtkı Koçman University in the spring term of 2017- 2018 academic year. A total of 126 pre-service teachers participated in the study on a volunteer basis. Of the participating students, 45 (35.7%) are females and 81 (64.3%) are males. In order to determine the between- groups differences, t-test and “variance analysis” were used. The findings of the current research have revealed that the students’ love for and anxiety about the profession do not vary significantly depending on gender, department (sports management, coaching, recreation and physical education and sports teaching) and whether their mothers and father do sports. It was also found that the love for the profession of teaching of the pre-service sports sciences teachers who had teaching experience before is higher than those who did not. Moreover, the pre-service sports science teachers whose love for the profession of teaching is higher stated that if they were given a chance to select their branch today, they would more likely select sports sciences when compared to those whose love for the profession is relatively lower. Though the students’ parents’ interest in sports is low, their willingness and motivation to engage in the field of sports is high. These students accepted to their departments through special talent exams can only be appointed as physical education and sports teachers if they receive pedagogical formation training. A low and positive correlation was found between the students’ love for the profession and anxiety about it.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.subjectArkeolojien_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectAsya Çalışmalarıen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectKriminoloji ve Ceza Bilimien_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectNüfus İstatistikleri Bilimien_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.subjectÇevre Çalışmalarıen_US
dc.subjectErgonomien_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectEtnik Çalışmalaren_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.subjectFilm, Radyo, Televizyonen_US
dc.subjectFolkloren_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectSağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectBilim Felsefesi ve Tarihien_US
dc.subjectOtelcilik, Konaklama, Spor ve Turizmen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectBilgi, Belge Yönetimien_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectEdebi Teori ve Eleştirien_US
dc.subjectMantıken_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectOrtaçağ ve Rönesans Çalışmalarıen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectBeslenme ve Diyetetiken_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectMadde Bağımlılığıen_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.subjectKentsel Çalışmalaren_US
dc.subjectKadın Araştırmalarıen_US
dc.titleSpor Bilimleri Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliğine Yönelik Tutumlarıen_US
dc.item-title.alternativeAttitudes of the Sports Sciences Students Towards Physical Education And Sports Teachingen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.14070
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue19en_US
dc.identifier.startpage545en_US
dc.identifier.endpage559en_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster