dc.contributor.author | Şenel, Ender | |
dc.contributor.author | Adiloğullar, İlhan | |
dc.contributor.author | Ulucan, Hakkı | |
dc.date.accessioned | 2020-11-20T17:18:16Z | |
dc.date.available | 2020-11-20T17:18:16Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.issn | 1307-6477 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRneU1EUTBOQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12809/6644 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin duygusal zeka seviyeleri, genel öz yeterlik inançları ve öğretmen yetkinlik inançlarının incelenmesidir. Çalışma, duygusal zeka, genel öz yeterlik ve öğretmen yetkinlik inancından oluşan bir model hipotez etmektedir. Farklı alanlardan 278 öğretmen çalışmaya katılmıştır. Toplanan veriler Pearson Product korelasyon, independent t-test ve one-way ANOVA ile analiz edilmiştir. Hipotez edilen model AMOS programında analiz edilmişitir. Sonuç olarak, öğretmenlerin duygusal zeka, genel öz yeterlik ve öğretmen yetkinliği arasında pozitif ilişki bulunurken, hipotez edilen model kabul edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine emotional intelligence level, general self- efficacy beliefs and teacher's self-efficacy beliefs of teachers. The study hypothesises a model which consists of emotional intelligence, general self- efficacy and teacher's self-efficacy. 278 teachers from different fields participated in the study. Collected data was analysed with Pearson Product Correlation, one- way ANOVA, and Independent t-test. The hypothesised model was analysed in AMOS (Analysis of Moment Structure). Consequently, while significant relations were found between emotional intelligence, general self-efficacy beliefs and teachers’ self-efficacy beliefs of teachers, hypothesised model was accepted. | en_US |
dc.item-language.iso | eng | en_US |
dc.item-rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Spor Bilimleri | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Examınatıon of Emotıonal Intellıgence Level, Teacher's Self-Effıcacy Belıefs And General Self-Effıcacy Belıefs of Teachers | en_US |
dc.item-title.alternative | Öğretmenlerin Duygusal Zeka Seviyeleri, Öğretmen Yetkinlik Inançlari ve Genel Öz Yeterlik Inançlarinin Incelenmesi | en_US |
dc.item-type | article | en_US |
dc.contributor.department | MÜ | en_US |
dc.contributor.departmentTemp | Muğla Üniversitesi, Sıtkı Koçman Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Muğla, Türkiye; Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Çanakkale, Türkiye; Erciyes Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu, Kayseri, Türkiye | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 225 | en_US |
dc.identifier.endpage | 232 | en_US |
dc.relation.journal | Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Eleman | en_US |