Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTuncer, Bekir
dc.contributor.authorAydoğan, Kadir
dc.date.accessioned2020-11-20T17:18:26Z
dc.date.available2020-11-20T17:18:26Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1307-9832
dc.identifier.issn1307-9859
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.18092/ulikidince.517774
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpNNU5qQTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6677
dc.description.abstractDiğer taşımacılık modlarında olduğu gibi hava kargo taşımacılığında da girdi maliyetlerinin, dolayısıyla fiyatların temel belirleyicisi yakıt (petrol) maliyetleridir. Çalışmada petrol fiyatında meydana gelen değişimin ve döviz kurunun etkisinin hava kargo taşımacılığı sektörü üzerindeki etkileri incelenmiştir. En küçük kareler yöntemi kullanılarak yapılan analizler sonucunda; yurt içinde taşınan kargo miktarının hem petrol fiyatındaki hem de dolar döviz kurundaki değişmelerden negatif yönde etkilendiğini, dolar kurundaki artışın etkisinin petrol fiyatındaki artışın etkisinden daha yüksek olduğunu ve bu etkilerin altı aylık bir gecikme ile ortaya çıktığını göstermiştir. Ayrıca yurt dışı hava kargo taşımacılığının petrol fiyatı ve döviz kurunda meydana gelen değişimlerden etkilenmediği tespit edilmiştir. Elde edilen bu bulgular, hava kargo taşımacılığı firmalarının yurt içine yönelik kargo taşımacılığı faaliyetlerini, jet yakıtı maliyetlerini türev araçlarla altı aylık bir ufukta korumaya çalıştıklarına, yurt dışına yönelik kargo taşımacılığı faaliyetlerini ise türev araçlarıyla koruma güdüsünde olmadıklarına işaret etmektedir.en_US
dc.description.abstractAs in other modes of transport, in the air cargo transportation sector, fuel costs (oil prices) are the main determinant of input costs. In this study, the effects of the change in oil price and the effect of exchange rate on the air cargo transportation sector were examined. As a result of the analysis using the least squares method; showed that the amount of cargo carried in the country was negatively affected by the changes in both oil price and dollar exchange rate, the effect of the increase in dollar exchange rate was higher than that of in oil price and these effects occurred with a delay of six months. Furthermore, the international air cargo transport is mentioned not to be influenced by changes in oil prices and exchange rates. These findings indicate that air cargo transportation companies are trying to protect domestic cargo transportation activities and jet fuel costs by using financial derivatives for a period of six months and that international cargo transportation activity are not protected by financial derivatives.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleYakıt Maliyetlerinin Taşınan Hava Kargo Miktarı Üzerine Etkileri: 2007-2018 Türkiye Örneğien_US
dc.item-title.alternativeThe Effects of Fuel Costs on the Air Cargo Quantity: 2007-2018 Case of Turkeyen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Dalaman Sivil Havacılık Yüksekokulu, Havacılık Yönetimi Bölümü, Muğla, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Dalaman Meslek Yüksekokulu, Lojistik Program, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.doi10.18092/ulikidince.517774
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issueBOR Özel Sayısıen_US
dc.identifier.startpage143en_US
dc.identifier.endpage158en_US
dc.relation.journalUluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster