dc.contributor.author | Tarımer, İlhan | |
dc.contributor.author | Şen, Ömercan | |
dc.date.accessioned | 2020-11-20T17:18:47Z | |
dc.date.available | 2020-11-20T17:18:47Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.issn | 2149-3596 | |
dc.identifier.issn | 2149-3596 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.22531/muglajsci.449029 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWprNE1UZzJOZz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12809/6742 | |
dc.description.abstract | In this study, a game designing based on rule-based artificial intelligence on a 3-D game engine has been developed. In the existing computer games in which artificial intelligence is not used, it is seen that a fixed story is used. Since as a novelty rule-based artificial intelligence is used in this game, the story of the game has been dynamically defined based on artificial intelligence, different story combinations have been created within the developed game. The design of the game has been edited according to the possible actions of the user. A main rule has been set in the content, this rule has been applied by artificial intelligence, the animations and the existing rule-based artificial intelligence technique have been run in the process. The important difference of this game in which the rule-based artificial intelligence technique is used is revealing of story dynamically, and the progressing of game that depends on the first-person user (FPU). | en_US |
dc.description.abstract | Bu makalede, 3-B oyun motoru üzerinde, birinci şahıs kullanıcılı olarak kural tabanlı yapay zekâ tekniğine göre bir oyun tasarımı geliştirilmiştir. Yapay zekânın kullanılmadığı mevcut bilgisayar oyunlarında sabit bir öykünün kullanıldığı görülmektedir. Bu oyunda bir yenilik kural tabanlı yapay zekâ kullanıldığı için, geliştirilen bu oyunda yapay zekâya bağlı olarak oyunun hikâyesi dinamik bir şekilde tanımlanmış ve oyun içerisinde farklı hikâye kombinasyonları oluşturulmuştur. Bu oyunun tasarımı, kullanıcının yapması olası hamleler üzerine kurgulanmıştır. İçerikte ana bir kural belirlenmiş, bu kural yapay zekâ ile uygulanmış, animasyonlar ve mevcut kurala dayalı yapay zekâ tekniği süreç içerisinde yürütülmüştür. Kural tabanlı yapay zekâ tekniğinin kullanıldığı bu oyunun önemli farkı, hikâyelerin dinamik olarak ortaya çıkması ve oyunun gidişatının birinci şahıs kullanıcıya bağlı olarak belli olmasıdır. | en_US |
dc.item-language.iso | eng | en_US |
dc.item-rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Biyoloji | en_US |
dc.subject | Çevre Bilimleri | en_US |
dc.subject | Matematik | en_US |
dc.subject | Fizik, Matematik | en_US |
dc.subject | Fizik, Nükleer | en_US |
dc.subject | İstatistik ve Olasılık | en_US |
dc.subject | Bilgisayar Bilimleri, Bilgi Sistemleri | en_US |
dc.subject | Mühendislik, Hava ve Uzay | en_US |
dc.subject | Mühendislik, Biyotıp | en_US |
dc.subject | Mühendislik, Kimya | en_US |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | en_US |
dc.subject | Mühendislik, Elektrik ve Elektronik | en_US |
dc.subject | Çevre Mühendisliği | en_US |
dc.subject | Mühendislik, Jeoloji | en_US |
dc.subject | İmalat Mühendisliği | en_US |
dc.subject | Mühendislik, Makine | en_US |
dc.subject | Mühendislik, Petrol | en_US |
dc.subject | Orman Mühendisliği | en_US |
dc.subject | Maden İşletme ve Cevher Hazırlama | en_US |
dc.subject | Nanobilim ve Nanoteknoloji | en_US |
dc.subject | Nükleer Bilim ve Teknolojisi | en_US |
dc.subject | Robotik | en_US |
dc.subject | Telekomünikasyon | en_US |
dc.title | Fırst-Person User Game Software Desıgnıng Based on Rule-Based Artıfıcıal Intellıgence Technıque | en_US |
dc.item-title.alternative | Kural Tabanli Yapay Zekâ Tekniğine Göre Birinci Şahis Kullanicili Bir Oyun Yazilimi Tasarimi | en_US |
dc.item-type | article | en_US |
dc.contributor.department | MÜ | en_US |
dc.contributor.departmentTemp | Faculty of Technology, Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla; Faculty of Technology, Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla | en_US |
dc.identifier.doi | 10.22531/muglajsci.449029 | |
dc.identifier.volume | 4 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 198 | en_US |
dc.identifier.endpage | 204 | en_US |
dc.relation.journal | Mugla Journal of Science and Technology | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Eleman | en_US |