Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTarımer, İlhan
dc.contributor.authorŞen, Ömercan
dc.date.accessioned2020-11-20T17:18:47Z
dc.date.available2020-11-20T17:18:47Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2149-3596
dc.identifier.issn2149-3596
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.22531/muglajsci.449029
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWprNE1UZzJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6742
dc.description.abstractIn this study, a game designing based on rule-based artificial intelligence on a 3-D game engine has been developed. In the existing computer games in which artificial intelligence is not used, it is seen that a fixed story is used. Since as a novelty rule-based artificial intelligence is used in this game, the story of the game has been dynamically defined based on artificial intelligence, different story combinations have been created within the developed game. The design of the game has been edited according to the possible actions of the user. A main rule has been set in the content, this rule has been applied by artificial intelligence, the animations and the existing rule-based artificial intelligence technique have been run in the process. The important difference of this game in which the rule-based artificial intelligence technique is used is revealing of story dynamically, and the progressing of game that depends on the first-person user (FPU).en_US
dc.description.abstractBu makalede, 3-B oyun motoru üzerinde, birinci şahıs kullanıcılı olarak kural tabanlı yapay zekâ tekniğine göre bir oyun tasarımı geliştirilmiştir. Yapay zekânın kullanılmadığı mevcut bilgisayar oyunlarında sabit bir öykünün kullanıldığı görülmektedir. Bu oyunda bir yenilik kural tabanlı yapay zekâ kullanıldığı için, geliştirilen bu oyunda yapay zekâya bağlı olarak oyunun hikâyesi dinamik bir şekilde tanımlanmış ve oyun içerisinde farklı hikâye kombinasyonları oluşturulmuştur. Bu oyunun tasarımı, kullanıcının yapması olası hamleler üzerine kurgulanmıştır. İçerikte ana bir kural belirlenmiş, bu kural yapay zekâ ile uygulanmış, animasyonlar ve mevcut kurala dayalı yapay zekâ tekniği süreç içerisinde yürütülmüştür. Kural tabanlı yapay zekâ tekniğinin kullanıldığı bu oyunun önemli farkı, hikâyelerin dinamik olarak ortaya çıkması ve oyunun gidişatının birinci şahıs kullanıcıya bağlı olarak belli olmasıdır.en_US
dc.item-language.isoengen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBiyolojien_US
dc.subjectÇevre Bilimlerien_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectFizik, Matematiken_US
dc.subjectFizik, Nükleeren_US
dc.subjectİstatistik ve Olasılıken_US
dc.subjectBilgisayar Bilimleri, Bilgi Sistemlerien_US
dc.subjectMühendislik, Hava ve Uzayen_US
dc.subjectMühendislik, Biyotıpen_US
dc.subjectMühendislik, Kimyaen_US
dc.subjectİnşaat Mühendisliğien_US
dc.subjectMühendislik, Elektrik ve Elektroniken_US
dc.subjectÇevre Mühendisliğien_US
dc.subjectMühendislik, Jeolojien_US
dc.subjectİmalat Mühendisliğien_US
dc.subjectMühendislik, Makineen_US
dc.subjectMühendislik, Petrolen_US
dc.subjectOrman Mühendisliğien_US
dc.subjectMaden İşletme ve Cevher Hazırlamaen_US
dc.subjectNanobilim ve Nanoteknolojien_US
dc.subjectNükleer Bilim ve Teknolojisien_US
dc.subjectRobotiken_US
dc.subjectTelekomünikasyonen_US
dc.titleFırst-Person User Game Software Desıgnıng Based on Rule-Based Artıfıcıal Intellıgence Technıqueen_US
dc.item-title.alternativeKural Tabanli Yapay Zekâ Tekniğine Göre Birinci Şahis Kullanicili Bir Oyun Yazilimi Tasarimien_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempFaculty of Technology, Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla; Faculty of Technology, Muğla Sıtkı Koçman University, Muğlaen_US
dc.identifier.doi10.22531/muglajsci.449029
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage198en_US
dc.identifier.endpage204en_US
dc.relation.journalMugla Journal of Science and Technologyen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster