• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pre-Service Teachers' Cognition on Student Understanding in the EFL Language Classroom

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text - Article (527.9Kb)

Tarih

2020

Yazar

Korkut, Perihan
Celik, Mehmet

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The way language teachers respond to learners' failure to internalize language may considerably vary. Some teachers may prioritize making the language in their classrooms understood in its entirety, contrary to their teacher education in which roughly-tuned input is advised rather than finely-tuned input. Considering that teachers' practices are often influenced by their cognitions, this study set out to uncover teacher cognitions on student understanding during their teacher education. The participants were 13 pre-service EFL teachers doing their practicum at high schools in Turkey. Participants were interviewed to reveal their cognitions on student understanding. Semi-structured interview tried to uncover how they coped with failure to understand when they were learners as well as when they observed how their mentor teachers handled learner failure to understand a linguistic feature or skill. The qualitative analysis of the interviews revealed that the preservice teachers' cognition on student understanding is a unified construct that covers many meanings of the word understand, and consists of pre-service teachers' beliefs and pedagogic knowledge. These findings shed light on pre-service teacher cognitions, paving the way for education curriculum. (c) Association of Applied Linguistics. All rights reserved

Kaynak

Journal of Language Teaching and Learning

Cilt

10

Sayı

1

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12809/679

Koleksiyonlar

  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [29]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.