dc.contributor.author | Alpaslan, Muhammet Mustafa | |
dc.contributor.author | Işık, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2020-11-20T17:19:18Z | |
dc.date.available | 2020-11-20T17:19:18Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.issn | 1304-429X | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpBMU56QTBOQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12809/6825 | |
dc.description.abstract | Son yıllarda dünyada ve ülkemizde birçok yapılan çalışmalar öğrencilerin öz yeterlilik algısının belirlenmesine ve geliştirilmesine değinmiştir. Bu çalışmanın amacıLin ve Tsai [International Journal of Science and Mathematics Education, 11(6), 1275-1301 (2013)] tarafından geliştirilen Fizik Öz-Yeterlilik Ölçeği'nin Türkçe'ye uyarlanmasına yönelik geçerlik ve güvenirlik çalışmalarını yapmaktır. Faktör analizi ve güvenirlilik çalışmaları için 193 Fen Bilgisi Öğretmenliği öğrencisinden (74 erkek ve 119 kız) veri toplanmıştır. Yapılan ilk açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri sonucunda 28 olan madde sayısı 27' ye düşürülmüştür. Analizler sonucunda, Fizik Öz-Yeterlilik Ölçeği'nin 5 alt boyutlu faktör yapısı doğrulanmıştır. Bu faktörler toplam varyansın %60.1'ini açıklamaktadır. Bunun yanı sıra güvenirliğini test etmek amacıyla yapılan analiz sonucunda tüm faktörlerin iç tutarlık katsayısının (Cronbach Alpha) 0.74 ile 0.89 arasında değiştiği bulunmuş ve tüm ölçeğin iç tutarlık katsayısı ise 0.94 olarak elde edilmiştir. Eğitimsel ve ileri uygulamaları tartışılmıştır. AnahtarKelimeler: Geçerlilik, Güvenirlik, Öz-Yeterlilik, Fizik eğitimi | en_US |
dc.description.abstract | In the last three decades, students' self-efficacy perception has drawn the attention of many researchers in the world. The purpose of this study is twofold: a) adopt the Science Learning Self-efficacy Scale, which was developed byLin and Tsai [International Journal of Science and Mathematics Education, 11(6), 1275-1301 (2013)], into physics, and b) to examine its validity and reliability. A total of 193 science pre-service teacher students (74 boys and 119 girls) participated in the study. Once the initial exploratory and confirmatory factor analysis was run, one item was dropped. The analysis revealed that the five dimensions of Science Learning Self-efficacy Scale were valid and reliable. The five factors explained a total of 60.1% variance. Reliability analysis revealed that Cronbach alpha value for all dimensions were from 0.74 to 0.89, which were in acceptable range. Also, the Cronbach Alpha value for all items was 0.94. The implications and future direction were discussed | en_US |
dc.item-language.iso | tur | en_US |
dc.item-rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Fizik Öz-Yeterlilik Ölçeği'nin Geçerliliği ve Güvenirliliği | en_US |
dc.item-title.alternative | Examination of the Validity And the Reliability of Physics Self-Efficacy Scale | en_US |
dc.item-type | article | en_US |
dc.contributor.department | MÜ | en_US |
dc.contributor.departmentTemp | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Muğla, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Muğla, Türkiye | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.issue | 33 | en_US |
dc.identifier.startpage | 111 | en_US |
dc.identifier.endpage | 122 | en_US |
dc.relation.journal | Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Eleman | en_US |