Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydın, Ali Emre
dc.contributor.authorMarangoz, Mehmet
dc.contributor.authorFırat, Aytekin
dc.date.accessioned2020-11-20T17:21:05Z
dc.date.available2020-11-20T17:21:05Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1309-6362
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRreE5qTTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7069
dc.description.abstract1980’li yıllardan sonra endüstriyel kapitalizmin etkisi ile birlikte toplum- sal yapıları anlamada tüketime odaklanan yaklaşımlar önem kazanmıştır. Bu bağlamda birçok disiplinden araştırmacılar tüketim kültürü alanına yönelmiştir. Bu çalışmanın amacı tüketim kültürü ile ilişkili çalışmaların genel bir değerlendirmesini yapmak ve bu alanda yapılan ulusal ve ulus- lararası çalışmaları çeşitli kriterler açısından karşılaştırmaktır. Bu doğ- rultuda, başlığında “Tüketim Kültürü” ifadesi geçen 22 adet ulusal, 31 adet uluslararası çalışma literatür taraması yapılarak incelenmiştir. Ça- lışmanın sonuçlarına göre uluslararası çalışmaların, ulusal çalışmalara göre nitel yöntemleri daha fazla tercih ettiği, veri toplama tekniklerinin de bu durum ile paralellik gösterdiği görülmüştür. Ayrıca ulusal çalış- malar için, tüketim kültürüne iletişim alanında çalışan araştırmacıların daha fazla ilgi gösterdiği, pazarlama alanında çalışan araştırmacıların ilgisinin ise uluslararası araştırmacılar ile kıyaslandığında çok düşük olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractAfter 1980’s along with the impact of industrial capitalism, consumption based approaches to understand and explain social structure came into prominence. In this sense several researchers from various disciplines has directed towards consumer culture. The aim of this research is to evaluate the studies related to consumer culture and compare national and international studies in terms of some specific criteria. In line with this aim, 22 national and 31 international articles have “Consumption Culture” in its title were evaluated with literature review. According to findings, international studies tend to prefer to use qualitative methods compared to national studies and the same case has been shown to be in line with data collection techniques. Besides for national studies, re- searchers working in the field of communication show more interest to consumption culture and researchers working in the field of marketing area show very low interest compared to international researchers.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTüketimen_US
dc.subjectTüketim kültürüen_US
dc.titleTüketim Kültürü Çalışmaları Üzerine Bir Literatür Taramasıen_US
dc.item-title.alternativeA Literature Review on Consumption Culture Studiesen_US
dc.item-typeotheren_US
dc.contributor.departmentMÜ, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorAydın, Ali Emre
dc.contributor.institutionauthorMarangoz, Mehmet
dc.contributor.institutionauthorFırat, Aytekin
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage23en_US
dc.identifier.endpage40en_US
dc.relation.journalTüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster