Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKırıkkaya, Esma Buluş
dc.contributor.authorOğuz Ünver, Ayşe
dc.contributor.authorÇakın, Oya
dc.date.accessioned2020-11-20T17:21:12Z
dc.date.available2020-11-20T17:21:12Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRFNU5UQXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7084
dc.description.abstractAfetler karşısında toplumun bütün katmanlarının farklı düzeylerde de olsa etkilendiği bir gerçektir. Toplumun afet zararlarının azaltılmasında etkin rol alabilmesi için toplum bilincinin artırılması şarttır ve bunun da en etkili yolu eğitimdir. Bu çalışmada, öncelikle ‘afet’ kavramı ve eğitimi üzerinde durulmuş, ardından fen ve teknoloji öğretmenlerinin, ilköğretim Fen ve Teknoloji Programında yer alan afet eğitimi konusundaki kazanımların, etkinliklerin ve açıklamaların önemi ve gerçekleştirme düzeylerine ilişkin görüşleri ile karşılaştıkları güçlüklerin nedenleri ve afet eğitiminin nasıl olması gerektiği konusundaki görüşleri araştırılmıştır. Araştırmaya Kocaeli’ndeki tüm okullardan rastgele seçilen 80 fen ve teknoloji öğretmeni katılmıştır. İlişkisel tarama modelinin izlendiği çalışmada araştırmacılar tarafından oluşturulan likert tipi ölçek kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmenlerin afet eğitimi ile ilgili programı önemli buldukları ancak aynı oranda gerçekleştiremedikleri, kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere göre anlamlı bir farkla kazanımları daha önemli buldukları ve gerçekleştirdikleri belirlenmiştir. Makalenin sonunda öğretmenlerin afet eğitiminde karşılılaştıkları güçlükler ve önerileri doğrultusunda, afet eğitiminin yaygınlaştırılması ve sürekliliğine yönelik çözümler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIt is reality that disasters affect all strata of society at different levels. To take an active role in reducing disaster loses of society is essential in raising awareness and the most effective way is education. In this study, first it was focused on the concept of & #8216; disaster& #8217; and disaster education, then science and technology teachers& #8217; opinions on gains, activities and the importance of explanations of disaster education in elementary school science and technology curriculum and their realization levels and the causes of difficulties that teachers faced and their ideas of how disaster education should be thought were investigated. Randomly selected from all schools in Kocaeli, 80 science and technology teachers participated the study. Likert-type scale developed by the researchers was used in the study which was followed correlative survey model. According to the results of the study, teachers found significant the disaster education curriculum, but they could not realize at the same rate, female teachers were significantly different from male teachers in terms of the given importance to the disaster curriculum and its application. At the end of the article, solutions about dissemination and continuity of the disaster education were presented in terms of the teachers& #8217; difficulties and recommendations while they faced in disaster education.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim Fen ve Teknoloji programında yer alan Afet Eğitimi konularına ilişkin öğretmen görüşlerien_US
dc.item-title.alternativeTeachers views on the topic of disaster education at the field on elementary Science and Technology curriculumen_US
dc.item-typeotheren_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorOğuz Ünver, Ayşe
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage24en_US
dc.identifier.endpage42en_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster