Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTüre, Celal Fatih
dc.date.accessioned2020-11-20T17:22:02Z
dc.date.available2020-11-20T17:22:02Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn2148-3043
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TmpBMk5UVTE
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7179
dc.description.abstractAntik Yunan dünyasının sofistleri, insanı ve insanla ilişkili kavramları düşüncenin odak noktasına oturtan ilk düşünürlerdir. Başarılı insanı mutlu insan olarak algılayan sofistler, yaşama pratik ve pragmatik bir anlam yüklerler. Bu bağlamda bireysel çıkar doğrultusunda bilginin subjektifliği, gerçeğin rölativizmi, bir sözleşme ürünü olan devletin araçsallığı sofizmin temel savlarıdır. Bireysel özgürlüğü en temel değer olarak alan klasik liberalizmde de, insan iradesinin ürünü olan devlet, amaç değil araçtır. Bu çerçevede insanların özellikle yaşama, özgürlük ve mülkiyet haklarını koruyan, kendini hukukla sınırlandıran, güvenlik ve adalet dışındaki alanları bireylerin serbest girişimlerine bırakan ve dolayısıyla bireylerin çıkarları ile kendi çıkarı örtüşen devlet düşüncesi de liberalizmin temel savıdır. Sonuçta aralarında ikibin yılı aşkın bir zaman farkı bulunmasına karşın, sofizm ile liberalizmin insan, birey, özgürlük ve devlet algılamalarında şaşırtıcı bir benzerlik vardır.en_US
dc.description.abstractSophists of Ancient Greece& #8217; s world were the first thinkers who placed the focus of thought the human and the concepts related to human. Sophist observing successfull human as happy human load life wish practical and pragmatic. Meaning subjectivity of knowledge in the direction of individual interest, relativity of reality and functionality of state which was the product of contract are main of sophists. In classical liberalism which also sees individual liberty as basic value, state as the product of human will is means, not aim. In this context state understanding which proctects human rights especially, life, liberty, property; limiting itself by law; leaving the areas -excepts security and justice- as free initiative and for these reasons identity of human interests and its own interests are thesis of liberalism. As a result, although there is the difference about two thousands years between them, sophism and liberalism resemble each other interestingly in their understanding of human, individual, liberty and state.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectKamu yönetimien_US
dc.titleAntik Liberalizm mi yoksa Modern Sofizm mi?en_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, Kamu Yönetimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorTüre, Celal Fatih
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue11en_US
dc.identifier.startpage23en_US
dc.identifier.endpage49en_US
dc.relation.journalSelçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster