Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞeker, Hasan
dc.contributor.authorDeniz, Sabahattin
dc.contributor.authorGörgen, İzzet
dc.date.accessioned2020-11-20T17:22:06Z
dc.date.available2020-11-20T17:22:06Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn1300-4832
dc.identifier.issn2148-2403
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TkRZd05UWTI
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7187
dc.description.abstractAraştırma, öğretmen adaylarının arkadaşlarını, okul uygulama öğretmenlerini, kendilerini ve fakülte öğretim elemanlarını öğretmenlik yeterlikleri açısından değerlendirmeleri üzerine odaklanmıştır. Ölçme aracı olarak YÖK'ün Öğretmenlik Uygulaması Değerlendirme Formu'ndaki bazı ölçütlerden yararlanılmıştır. Ölçeğin uyarlanması ve faktör analizi araştırmacılar tarafından yapılmıştır. 33 soruluk ölçek, araştırmada, öğretmen adaylarının arkadaşlarına, okul uygulama öğretmenlerine ve kendilerine yönelik öğretmenlik yeterlikleri ile ilgili değerlendirmeleri alma amacıyla üç boyutlu olarak uygulanmıştır. Araştırma çalışma grubunu 172 Ortaöğretim Sosyal ve Fen-Matematik Alanlar Eğitimi bölümlerinde öğrenim gören tezsiz yüksek lisans öğretmen adayları oluşturmaktadır. Öğretmen adayları, arkadaşlarını, okul uygulama öğretmenlerini, kendilerini ve fakülte öğretim elemanlarını öğretmenlik niteliklerinde yeterli olarak değerlendirmektedirler. Öğretmen adayları öğretmenlik yeterlikleri açısından bir ölçütte arkadaşının, 8 ölçütte kendisinin ve 18 ölçütte ise okul uygulama öğretmeninin daha yeterli olduğu görüşündedirler. Bayan öğretmen adayları erkeklere göre kendilerini, genel olarak daha yeterli değerlendirmektedir.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTezsiz Yüksek Lisans Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Yeterlikleri Üzerine Değerlendirmelerien_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorŞeker, Hasan
dc.contributor.institutionauthorDeniz, Sabahattin
dc.contributor.institutionauthorGörgen, İzzet
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue42en_US
dc.identifier.startpage237en_US
dc.identifier.endpage253en_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster