Sürdürülebilir Turizm Kapsamında Datça Badem Çiçeği Festivali
Abstract
Araştırmanın amacı, Datça Badem Çiçeği Festivali’ne katılan ziyaretçilerin Datça destinasyonuna ait sürdürülebilirlik algılarını ortaya çıkarmak, sürdürülebilirlik algıları ile festival memnuniyeti ve tekrar ziyaret etme niyeti arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Nicel araştırma yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen araştırmada, veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, katılımcıların çoğunlukla internet-sosyal medya kanallarıyla, aile-arkadaşlar vasıtasıyla festivalden haberdar oldukları anlaşılmıştır. Katılımcıların yaklaşık yarısının festivale tekrar katılmak istemedikleri ve üçte birinden fazlasının ise kararsız oldukları görülmüştür. Sürdürülebilirlik algılarına ilişkin üç boyut tespit edilmiş ve bu boyutlar; sosyo-ekonomik koşullar, yönetsel koşullar ve çevresel koşullar olarak adlandırılmışlardır. Katılımcıların sürdürülebilirlik algıları, festival memnuniyetleri ve destinasyonu tekrar ziyaret etme niyetleri arasında pozitif yönlü ilişki olduğu tespit edilmiştir. The aim of the study is to reveal the perception of sustainability of the visitors attending the Datça Almond Flower Festival, to determine the relationship between the perception of sustainability, the festival satisfaction and revisit intention. In the research carried out using the quantitative research method, the questionnaire was used as a data collection tool. As a result of the research, it was understood that the participants were mostly aware of the festival through internet-social media channels and family friends. It was observed that approximately half of the participants did not want to revisit the festival again and more than one third of them were undecided. Three dimensions regarding perceptions of sustainability were identified and these dimensions were named as socio-economic conditions, administrative conditions and environmental conditions. It was determined that there was a positive relationship between the participants’ perceptions of sustainability, festival satisfaction and revisit intention.
Source
Journal of Tourism and Gastronomy StudiesVolume
8Issue
2URI
https://doi.org/10.21325/jotags.2020.604https://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpZM056QTFOUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7296