Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSülün, Yusuf
dc.contributor.authorKozcu Çakır, Nevin
dc.contributor.authorŞenler, Burcu
dc.contributor.authorÇil, Emine
dc.date.accessioned2020-11-20T17:30:54Z
dc.date.available2020-11-20T17:30:54Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn2148-7510
dc.identifier.issn2148-7758
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TnpRME9UZzQ
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7301
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, İlköğretim Fen Bilgisi Dersinde 7. sınıf ders kitabında yer alan "Mavi Gezegenimiz, Ekosistem, Beslenme Döngüleri" konularının buluş yoluyla öğretiminin, sunuş yoluyla öğretime göre öğrenci başarısına etkisini belirlemektir. Araştırma; ön test- son test modeline uygun, Muğla İli Kavaklıdere İlçesi Menteşe İlköğretim Okulu'nda deneysel bir çalışma olarak yapılmıştır. Erişikleri birbirine yakın olan iki grup seçilmiş ve bu iki grup raslantısal olarak deney ve kontrol grubu olarak atanmıştır. Deney ve kontrol gruplarında yer alan öğrencilere ders anlatılmadan önce Mavi Gezegenimiz, Ekosistem ve Beslenme Döngüleri ile ilgili uzman görüşü alınarak geçerliliği sağlanan test, ön test olarak uygulanmıştır. Deney grubunda buluş yoluyla, kontrol grubunda ise sunuş yoluyla öğretim gerçekleştirilmiştir. Veriler bağımsız t testi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonunda buluş yoluyla öğretimin öğrencilerin düşünme ve konu hakkında sentez yapabilme yeteneklerini arttırdığı ve sunuş yoluyla öğretime göre daha etkili olduğu görülmüştür. Bu doğrultuda önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this study was to determine the effects of Discovery Teaching on the students' achievement on the subjects of " Learning about Our Blue Planet" , " The Ecosystem" , and " The Transformations of Nutrition" which is for the level of 7th classes of primary schools in their science lessons. The study was carried out in Menteşe Primary School in Kavaklıdere of Mugla as an experiment which is appropriate for the model of; pre-test and post-test. Before the explanation of the subjects, the test which its validity had been approved by the experts' opinions on the subjects " Our Blue Planet" , " the Ecosystem" , and " The Transformations of Nutrition" were applied as a pre-test for the students in the both of the groups. Discovery teaching was used for the experimental group and expository teaching was applied to the control group. The data were analyzed by repeated and independent test. It was observed that discovery teaching aggravates the students' power of through and abilities of resolutions on the subjects and is more effective than expository teaching. According to the results some suggestions were given.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim fen bilgisi dersinde buluş yoluyla öğretimin öğrenci başarısına etkisinin belirlenmesi (Muğla örneği)en_US
dc.item-title.alternativeDetermining the effects of discovery teaching on the students in primary schools science lessons (Muğla sample)en_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorSülün, Yusuf
dc.contributor.institutionauthorKozcu Çakır, Nevin
dc.contributor.institutionauthorŞenler, Burcu
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage51en_US
dc.identifier.endpage61en_US
dc.relation.journalErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster