dc.contributor.author | Deniz, Sabahattin | |
dc.contributor.author | Turhan Tuna, Sibel | |
dc.date.accessioned | 2020-11-20T17:30:57Z | |
dc.date.available | 2020-11-20T17:30:57Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.issn | 1302-5600 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr//makale/TmpZME5UZzQ | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12809/7332 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik tutumlarını belirlemektir. Çalışma; İlköğretim okullarında 5., 6., 7. ve 8. sınıflar düzeyinde Türkçe dersine devam eden 526 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Veriler likert tipi tutum ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğrencilerin Türkçe dersine karşı tutumları, cinsiyetine, sınıf düzeylerine, anne ve babanın eğitim düzeylerine göre değişmektedir. Türkçe dersine yönelik tutumlarında, sınıf düzeyinde 5. sınıfların ve eğitim düzeyi yüksek olan anneye sahip öğrencilerin daha olumlu ve etkili olduğu görülmüştür. Babanın eğitim düzeyinin etkisinin daha az olduğu belirlenmiştir. | en_US |
dc.item-language.iso | tur | en_US |
dc.item-rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğrenci tutumu | |
dc.subject | Türkçe öğretimi | |
dc.subject | Eğitim | |
dc.subject | Öğretim | |
dc.title | İlköğretim Öğrencilerinin Türkçe Dersine Yönelik Tutumları: Köyceğiz Örneklemi | en_US |
dc.item-type | article | en_US |
dc.contributor.department | MÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü | en_US |
dc.contributor.department | MÜ, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü | |
dc.contributor.institutionauthor | Deniz, Sabahattin | |
dc.contributor.institutionauthor | Turhan Tuna, Sibel | |
dc.identifier.volume | 35 | en_US |
dc.identifier.issue | 170 | en_US |
dc.identifier.startpage | 339 | en_US |
dc.identifier.endpage | 350 | en_US |
dc.relation.journal | Milli Eğitim | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Eleman | en_US |