Öğrencilerin Benimsedikleri Eğitim Felsefeleriyle Kullandıkları Öğrenme Strateji ve Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı öğrencilerin benimsedikleri eğitim felsefesi ile kullanıldıkları öğrenme strateji ve sahip oldukları öğrenme stillerinin karşılaştırmasını irdelemektir. Bu araştırmanın çalışma grubu 2005–2006 eğitim-öğretim yılında Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesindeki Sınıf Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği, Resim-İş Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Türkçe Öğretmenliği ve İngilizce Öğretmenliği Bölümü ile Teknik Eğim Fakültesi Mobilya ve Dekorasyon Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinden random olarak seçilen öğrencilerden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak öğrencilerin benimsedikleri eğitim felsefelerini belirlemek için “Felsefi Tercih Değerlendirme” ölçeği, öğrenme stillerini belirlemede kolb’ün “Öğrenme Stilleri Envanteri” ve öğrenme stratejilerini belirlemek içinse “Öğrenme Stratejilerini Belirleme Anketi” kullanılmıştır. Veriler SPSS paket programında (%) yüzde, standart sapma, aritmetik ortalama, t-testi ve ANOVA gibi istatistik analizleri yapılarak, yorum ve tartışmalara gidilmiştir.