dc.contributor.author | Yılmaz, Emine | |
dc.contributor.author | Topaloğlu, Cafer | |
dc.date.accessioned | 2020-11-20T17:31:03Z | |
dc.date.available | 2020-11-20T17:31:03Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.issn | 2147-8775 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.21325/jotags.2018.308 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpFeE9UazFOUT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12809/7385 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Turizm Fakültesi öğrencilerinin bireysel kariyer planlamaları ile hocalarının otantik liderlik derecesinin ilişkisini ortaya çıkarmak amacıyla hazırlanmıştır. Nicel yöntemle yapılmış çalışmada, kolayda örnekleme yoluyla 407 öğrenciden anket toplanmıştır. Toplanan veriler istatistik programı ile analiz edilmiştir. Ölçeğin güvenilirlik katsayısı 0, 954 olarak ortaya çıkmıştır. Çalışmada, katılımcıların demografik özelliklerine ve kariyer planlamalarına ilişkin bulgular sunulmuş ve bireysel kariyer planlamasına ilişkin ifadelere faktör analizi uygulanmıştır. Bu bağlamda, bireysel kariyer planlaması çalışma koşulları ve özfarkındalık, hedef belirleme ve kurumsal yönlendirme olarak üç boyutta ortaya çıkmıştır. Otantik liderlik ise, literatürde kabul görmüş dört boyutuyla değerlendirilmiştir. Bu boyutlar; benlik bilinci, dengeli işleme, ilişkisel şeffaflık ve ahlâki bakış açısıdır. Son olarak, otantik liderliğin öğrencilerin bireysel kariyer planlaması üzerindeki etkisini belirlemek için regresyon analizi uygulanmıştır. Sonuç olarak, otantik liderliğin lisans düzeyinde öğrenim gören turizm öğrencilerinin bireysel kariyer planlamaları üzerinde önemli bir etkisi ortaya çıkmıştır. Nitekim, katılımcıların yaklaşık %20’sinin kariyer hedefinde öğretim elemanı olmak istediğini belirtmesi dahi bunu kanıtlar niteliktedir. | en_US |
dc.description.abstract | This research was prepared to reveal the relationship between authentic leadership level of professors and individual career planning of students in Mugla Sitki Kocman University Tourism Faculty. Quantitative method is used and with convenience sampling method 407 questionnaire were collected. The collected data was be analyzed by a statistical program. Reliability analysis was 0,954. In the study, the findings of the participants' demographics and career planning were presented and the expression factor analysis for individual career planning was applied. In this context, individual career planning emerged in three dimensions as working conditions and self-consciousness, setting a target and corporate guidance. Authentic leadership has been assessed with four accepted dimensions in the literature. These dimensions are self-awareness, balanced processing, relational transparency and moral perspective. Finally, regression analysis was applied to determine the effect of authentic leadership on individual career planning of students. As a result, there is a significant effect of authentıc leadership on individual career planning of undergraduate tourism students. Indeed, about 20% of the participants stated that they want to be an instructor as their career target is proofing the result. | en_US |
dc.item-language.iso | tur | en_US |
dc.item-rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm | en_US |
dc.title | Otantik Liderlik Bireysel Kariyer Planlaması Üzerinde Etkili Midir? | en_US |
dc.item-title.alternative | Is Authentic Leadership Effective on Individual Career Planning? | en_US |
dc.item-type | article | en_US |
dc.contributor.department | MÜ, Turizm Fakültesi, Konaklama İşletmeciliği Bölümü | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Yılmaz, Emine | |
dc.contributor.institutionauthor | Topaloğlu, Cafer | |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 252 | en_US |
dc.identifier.endpage | 266 | en_US |
dc.relation.journal | Journal of Tourism and Gastronomy Studies | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Eleman | en_US |