Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞener, Sabriye
dc.contributor.authorMulcar, Volkan
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:03Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:03Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1308-8963
dc.identifier.issn1308-8971
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpZek9UTXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7386
dc.description.abstractBu araştırma, öğretmen ve öğrencilerin kullanmakta oldukları İngilizce ders kitabına yönelik algılarını ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Çalışma, 2016-2017 Eğitim-Öğretim Yılı’nın kış döneminde Muğla/Türkiye’de yürütülmüştür. 9’u kadın ve 3’ü erkek 12 öğretmen ve 17’si kadın ve 8’i erkek 25 öğrenci katılımcı olarak yer almıştır. Karma bir yöntem benimsenmiş ve katılımcılardan bilgi toplamak amacıyla anket ve yarı yapılandırılmış mülakatlardan faydalanılmıştır. Nicel bilgiler, öğretmenlerden, 34 ifade içeren bir ölçek aracılığıyla toplanmıştır. Nitel bilgiler, öğretmen ve öğrencilerden, yarı yapılandırılmış mülakatlar yoluyla elde edilmiştir. En önemli bulgu, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından temin edilen 10. Sınıf İngilizce Ders Kitabı’nın öğretmen ve öğrenicilerin ihtiyaçlarını karşılamamasıdır fakat genel sonuçlar, öğretmenlerin sadece kitaptaki açıklamaların net olduğu konusunda hemfikir olduklarını göstermiştir. Her ne kadar öğrencilerin çoğunluğu kitabın sıkıcı ve seviyelerinin üzerinde olduğunu belirtseler de, düşünceleri önemli ölçüde farklılık göstermiş ve ortak bir paydada toplanmamıştır.en_US
dc.description.abstractThis study attempts to reveal the perceptions of teachers and students towards the textbook they use. The study was conducted in Mugla, Turkey in the winter term of 2016-2017 Educational Year. 12 English teachers, 9 females and 3 males, and 25 students, 17 females and 8 males, were included as the participants. A mixed design was adopted and a questionnaire and semi-structured interviews were benefited to gather data from the participants. The quantitative data were collected from the teachers by means of a scale which included 34 statements. The qualitative data were gathered from the teachers and students through semistructured interviews. The most striking finding is that the 10th grade English textbook provided by the Ministry of National Education did not cater for the teachers’ and the learners’ needs but the overall results showed that the teachers only agreed on the point that the instructions in the textbook were clear. Although the majority of the students stated that the book was boring and above their level, their opinions differed greatly and they did not seem to agree on common grounds.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖğretmenlerin İngilizce Ders Kitapları Üzerine Algılarının Araştırılması: Muğla'da 10. Sınıflara Ders Veren Öğretmenlerin Durum Çalışmasıen_US
dc.item-title.alternativeAn Investigation of Teachers’ Perceptions on English Textbooks: A Case Study of Teachers Teaching 10th Graders in Muglaen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorŞener, Sabriye
dc.contributor.institutionauthorMulcar, Volkan
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage15en_US
dc.identifier.endpage37en_US
dc.relation.journalBatı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster