dc.contributor.author | Oğuz Ünver, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2020-11-20T17:31:06Z | |
dc.date.available | 2020-11-20T17:31:06Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.issn | 1307-6086 | |
dc.identifier.issn | 1307-6086 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRFek1qTXhNUT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12809/7409 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma ilköğretim beşinci sınıf (n=65) ve üniversite son sınıf öğretmen adaylarının (n=48) bilim insanı algılarını karşılaştırmaktadır. İlk olarak katılımcılara açık uçlu yedi sorudan oluşan bir form dağıtılmış ve ardından boş bir kâğıt verilerek bilim insanı çizmeleri istenmiştir. Ham veriler hem nitel hem de nicel veri çözümleme teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlara göre, öğretmen adaylarının bilim insanı algıları beşinci sınıf öğrencilerine kıyasla daha fazla kalıp yargılar içermektedir. Her ne kadar günümüz eğitim programları, öğrencileri bilim insanı olma, bilimsel düşünme ve bilim toplumu fikirleri etrafında toplanmaya teşvik etse de, sadece bir yıl sonra öğretmen olarak görev yapacak öğretmen adaylarının “bilim insanı” algıları düşündürücüdür. Makale bilim eğitimine katkı sağlayacak öneriler ve öğrencilerin zihinlerinde olumlu bilim insanı oluşturmayı amaçlayan etkinlikler ile sonuçlanır. | en_US |
dc.item-language.iso | eng | en_US |
dc.item-rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Perceptions of scientists: A comparative study of fifth graders and fourth year student teachers | en_US |
dc.item-type | article | en_US |
dc.contributor.department | MÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Oğuz Ünver, Ayşe | |
dc.identifier.volume | 4 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 11 | en_US |
dc.identifier.endpage | 28 | en_US |
dc.relation.journal | Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Eleman | en_US |