Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaykara, Kevser Özaydınlık
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:08Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:08Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.issn2536-4758
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpjek1ETTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7418
dc.description0000-0001-6747-3644
dc.description.abstractBu araştırmada, pedagojik formasyon eğitimi programı ve eğitim fakültesi lisans programı öğrencilerinin üstbilişsel öğrenme stratejileri ve öğretmen yeterlik algıları üzerinde karşılaştırmalı bir inceleme yapılmıştır. Çalışma grubunu, Muğla Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2014-2015 Öğretim Yılı Bahar Dönemi'nde Pedagojik Formasyon Eğitimini alan 190, Eğitim Fakültesi son sınıfta öğrenim gören 278 olmak üzere toplam 468 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın verileri "Öğretmen Öz-Yeterlik Ölçeği" ve "Öğrenme Stratejileri Ölçeği" ile toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğrencilerin, öğretmen yeterlik algısı ve üstbilişsel öğrenme stratejilerini kullanma düzeyleri yüksektir. Öğretmen yeterlik algısının cinsiyete göre değiştiği belirlenmiştir. Üstbilişsel öğrenme stratejileri, programa, cinsiyete ve bölümlere göre değişmektedir. Öğretmen özyeterlik algısı ile üstbilişsel öğrenme stratejileri arasında anlamlı bir ilişki vardıren_US
dc.description.abstractIn this study, a comparative study was conducted on metacognitive learning strategies and teacher self-efficacy perceptions of pedagogical formation program students and Faculty of Education undergraduate students. The study group consists of 468 students, 190 of whom receive Pedagogical Formation Education, and 278 of whom study in the final year of the Faculty of Education, at Muğla University, in the Spring Semester of 20142015. The correlation survey model was adopted in the study. The data of the study were collected with "Teacher Self-Efficacy Scale" and "Bilkent Learning Strategies Scale". According to the findings, the students have high levels of teacher self-efficacy perception and using metacognitive learning strategies. It was determined that the teacher self-efficacy perception changes according to the gender. Metacognitive learning strategies vary by program, gender and department. Positive significant correlations were found between teacher self-efficacy perception and metacognitive learning strategiesen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Üstbilişsel Öğrenme Stratejileri ve Öğretmen Yeterlik Algıları Üzerine Karşılaştırmalı Bir İncelemeen_US
dc.item-title.alternativeA Comparative Analysis of Preservice Teachers’ Metacognitive Learning Strategies and Teacher Self-Efficacy Perceptionsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorBaykara, Kevser Özaydınlık
dc.identifier.volume33en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage125en_US
dc.identifier.endpage143en_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster