• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Puberte öncesi dönemde denge ve esnekliğin çeviklik üzerine etkilerinin incelenmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (236.1Kb)

Tarih

2008

Yazar

Hazar, Fatih
Taşmektepligil, Yalçın

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmada; puberte öncesi dönemi çocuklarda, denge ve esnekliğin çeviklik üzerine etkilerini belirlemek amaçlandı. Araştırma; yaş ortalamaları 11.12±0.96 yıl olan, 35 (20 erkek, 15 kız) kişilik bir grup üzerinde yürütüldü. Grubun, boy uzunluğu ve vücut ağırlığı ölçümleri yapılarak, beden kitle indeksi değerleri hesaplandı. Çalışmaya gönüllü olarak katılan araştırma grubuna, denge (flamingo) ve esneklik (otur-Uzan) testleri ile birlikte çeviklik testi (illinois) uygulandı. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi SPSS 12.0 istatistik programıyla yapıldı. Uygulanan testlerin; ortalamaları, standart sapmaları ile en düşük ve en yüksek değerleri belirlendi. Denge ve esneklik ile çeviklik arasındaki ilişkiler pearson korelasyon testiyle belirlendi. Araştırma grubunun; boy ortalamaları 139.95±7.59 cm., ağırlık ortalamaları 35.34±7.81kg., BKİ (kilo/boy2) değerleri ortalamaları ise 18.17±2.91 kg/m2 olarak bulundu. Araştırma grubunun; illinois çeviklik testine göre çeviklik değerleri ortalamaları 22.38±1.58sn., flamingo denge testi ortalamaları 6.50±5.07adet, otur-uzan testi ortalamaları 23.32±4.72 cm., olarak ölçüldü. Illinois çeviklik testi ile denge arasında pozitif yönde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmakta (p<.05), ancak Illinois çeviklik testi ile esneklik arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmamaktadır (p>.05). Sonuç olarak; puberte öncesi dönemi çocuklarda; denge, çevikliği olumlu yönde etkilemekte ancak; esneklik, çevikliği etkilememektedir. Sonuçlar doğrultusunda; çevikliğin geliştirilmesi için çevikliği arttırıcı çalışmaların yanı sıra, çevikliğin artmasını sağlayan dinamik denge özelliğinin de geliştirilmesine yönelik çalışmalara yer verilmesi önerilmektedir.
 
The purpose of this study was to determine the effects of balance and flexibility on agility in prepuberte period children. A total of 35 subjects (20 boys and 15 girls) aged 11.12&plusmn; 0.96 years were participated to the study voluntarily. Height and weight measurements and BMI calculation, agility (illinois agility test), balance (flamingo test) and flexibility tests (sit-reach test) were applied to participants. Data were analyzed by using SPSS 12.0 statistical package program. Pearson correlation test was used to determine the relationships between the agility, balance and flexibility factors. Measurement results were as follows; height 139.95&plusmn; 7.59 cm., weight 35.34&plusmn; 7.81 kg., BMI 18.17&plusmn; 2.91 kg/m2, illinois agility run test 22.38&plusmn; 1.58 sec., flamingo balance test 6.50&plusmn; 5.07 and sit-reach test 23.32&plusmn; 4.72 cm., of participants. There were positive meaningful relationship between illinois agility test and flamingo balance test (p&lt; .05). There were not any meaningful relationship between Illinois agility test and flexibility test (p&gt; .05). Consequently, balance affects agility in positive way, but flexibility does not have any effect on agility in prepuberte period children. In this way, to improve the agility; these are proposed that dynamic balance developing workouts, that has positive effect on agility, could be placed in training sessions with agility developing training sessions. In this way; agility developing training sessions and dynamic balance developing workouts, that has positive effect on agility, could be proposed to improve the agility;
 

Kaynak

SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ

Cilt

6

Sayı

1

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TnpJNU5qYzM
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7423

Koleksiyonlar

  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Koleksiyonu [22]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.