Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTezcan, Fatma
dc.contributor.authorDuman, Ahmet
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:12Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:12Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1301-3718
dc.identifier.issn2458-8342
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRnd01ESXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7447
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Muğla Halk Eğitimi Merkezi’nde düzenlenen kurslara katılan yetişkin öğrenenlerin güdüsel yönelimlerinin belirgin özelliklerini ve kursa katılma nedenlerini Houle’un yetişkin öğrenenler sınıflandırmasına dayalı olarak belirlemektir. Araştırmada veriler bir nitel araştırma yöntemi olan görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Araştırmanın çalışma evreninde “Yetişkin Öğrenenlerin Güdüsel Yönelimleri Anketi”ne yanıt veren yetişkin öğrenenlerden en yüksek puan alan 58 yetişkin öğrenen yer almaktadır. Araştırma bulgularına göre, üç güdüsel yönelimin tanımlayıcı özellikleri ortaya çıkmıştır. Kursa katılma nedenlerine ilişkin olarak her bir güdüsel yönelimin kendi tipik özelliklerini yansıttığı görülmüştür. Araştırmadan elde edilen bulgular ışığında, daha etkin bir öğrenme ortamı oluşturmak için yetişkinlere yönelik eğitim/öğrenme etkinliklerinin güdüsel yönelimlere göre düzenlemesini önerilebilir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the typical characteristics of adult learners, were attended courses organized by Muğla People’s Education Center in accordance with their motivational orientations and participation reasons based on the Houle’s classification. Research data were collected by interviews. The target population of the study is consist of 58 highest rated adult learners who responded “Determination of Adult Learners’ Motivational Orientations Survey”. Related to the reasons for participating the courses, each motivational orientation reflects typical characteristics. In the light of results, it is proposed that adult learning activities should be organized according to their motivational orientations to create more effective learning environments.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleYetişkin Öğrenenlerin Güdüsel Yönelimleri Üzerine Nitel Bir Araştırmaen_US
dc.item-title.alternativeA Qualitative Research on Motivational Orientations of Adult Learneren_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yaşamboyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Bölümü, Muğla, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume47en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage307en_US
dc.identifier.endpage326en_US
dc.relation.journalAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster