Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErdoğan, Özge
dc.contributor.authorYangın, Banu
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:13Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:13Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.issn2148-4929
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRZM016STVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7457
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, yaratıcı yazma, iş birlikli yaratıcı yazma ve Türkçe Öğretim Programı’nda yer alan yazma çalışmalarının, öğrencilerin yazılı anlatım becerileri ile yazmaya ilişkin tutumlarına etkisini belirlemektir. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın uygulama sürecinde, deney 1 grubunda iş birlikli yaratıcı yazma ve deney 2 grubunda yaratıcı yazma uygulamaları gerçekleştirilmiştir. Kontrol grubunda ise Türkçe Öğretim Programı’na göre yazma çalışmaları yapılmıştır. Deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin, uygulamaların başında ve sonunda yazılı anlatım becerileriyazmaya ilişkin tutumları, ilgili ölçme araçları kullanılarak belirlenmiştir. Araştırma sonunda, deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin yazılı anlatım becerileri ile yazmaya ilişkin tutum erişileri arasında deney grupları lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Deney 1 ve deney 2 gruplarındaki öğrencilerin yazılı anlatım becerileri ile yazmaya ilişkin tutum erişileri arasında ise deney 1 grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to find out the effects of creative writing, collaborative creative writing and writing practices of Primary Turkish Education Programme on student’s written expression and attitude towards writing. In the study, experimental design with pre-test/post-test control group was used. During the study, collaborative creative writing activities were applied in the 1st experimental group. In the 2nd experimental group only creative writing activities were applied. Control group carried out writing activities following the Primary Turkish Education Programme. As a result between the gain scores of experimental and control groups in favorwriting expression and attitude towards writing significant differences were found supportingexperimental group. Between the gain scores of 1st and 2nd experimental groups in favorwriting expression and attitude towards writing significant differences were found supporting1st experimental group.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYaratıcı yazmaen_US
dc.titleSüreç temelli yaratıcı yazma uygulamalarının yazılı anlatıma ve yazmaya ilişkin tutuma etkisien_US
dc.item-title.alternativeThe effects of process based creatıve wrıtıng actıvıtıes on students’ wrıtıng expressıon and attıtude towards wrıtıngen_US
dc.item-typeotheren_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorYangın, Banu
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage438en_US
dc.identifier.endpage459en_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster