Yaratıcı Drama Yönteminin Öğretmen Adaylarının Matematik Temel Becerileri’ne İlişkin Görüşleri Üzerindeki Etkisi
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının yaratıcı drama yönteminin kullanıldığı öğrenme ortamlarında matematik temel becerilerini ne derecede kazandıklarını ve süreçle ilgili görüşlerini belirlemektir. Bu araştırmaya 2. Sınıfta okutulmakta olan seçmeli “Drama Yöntemi ile Matematik Öğretimi” dersini seçen 11 ilköğretim matematik öğretmen adayı katılmıştır. 13 hafta süren uygulamada 20 saat hazırlanan ders planları uygulanmıştır. Uygulama öncesi ve sonrası öğretmen adaylarına matematik temel becerilerini belirlemek amacıyla 7 adet açık uçlu soru sorulmuş, ayrıca her ders palanı uygulaması sonunda öğretmen adaylarının yönteme ilişkin görüşleri alınmıştır. Araştırma verileri uygulama öncesi ve sonrası her soru için temalar oluşturulup, temaların frekans ve yüzdeleri hesaplanarak analiz edilmiştir. Uygulama sonrasında öğretmen adaylarının matematik temel becerilere yönelik olarak yaşantılarından farklı örnekler verebildikleri, yeni kazanımlar elde ettikleri, farkındalık düzeylerinin arttığı gözlenmiştir. The main aim of this research is to determine the degree of mathematics teachers' basic mathematics skills in the learning environments using the creative drama method and their opinions about the process. In this study, 11 primary mathematics pre-service teachers participated who took the elective course “Mathematics Teaching with Drama Method” which was taught in the second year of mathematics education. 20-hour lesson plans, which were prepared for 13 weeks, were applied. 7 open-ended questions were asked before and after the practice to determine the basic skills of pre-service teachers. In addition, after applying each course plan, prospective teachers' opinions about the method were taken, before and after the application of the data, themes were created for each question and the frequencies and percentages of the themes were calculated. After the application, it was observed that pre-service teachers could give different examples from their experiences towards mathematical skills, obtain new gains and increase their awareness.
Source
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiVolume
14Issue
3URI
https://doi.org/10.17860/mersinefd.479419https://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpJM09ESTJOZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7465