Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDeveci, Tanju
dc.contributor.authorTezcan, Fatma
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:27Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:27Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1300-1272
dc.identifier.issn2667-4874
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpZd056ZzBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7538
dc.description.abstractBu çalışma, öğrenmeye andragojik ve pedagojik yönelimlerin karşılaştırmasını ortaya koymakta ve andragojinin yaşamboyu öğrenme için bir ilke olarak görülmesini savunmaktadır. Yaşamboyu öğrenme ve andragojik varsayımlar genelde mühendislik eğitimi ve özelde de proje tabanlı öğrenme perspektifinden tartışılmaktadır. Çalışmada ayrıca, Abu Dhabi UAE'de Khalifa Bilim ve Teknoloji Üniversitesi'nde elli sekiz mühendislik öğrencisinin andragojik ve yaşamboyu öğrenme yönelimleri üzerine yapılan küçük ölçekli bir çalışmanın sonuçları sunulmaktadır. Araştırma sonuçları öğrencilerin andragojik yönelimlere daha fazla eğilimli olduklarını ve yaşamboyu öğrenme yöneliminde orta düzey olduklarını göstermiştir. Araştırma verilerinde, andragojik ve yaşamboyu öğrenme eğilimleri arasında pozitif bir ilişki olduğu; pedagojik ve yaşamboyu öğrenme eğilimleri arasında ise negatif bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular tartışılmış ve öneriler geliştirilmiştiren_US
dc.description.abstractThis paper provides a comparison of andragogical and pedagogical orientations to learning, and argues that andragogy needs to be viewed as a principle for lifelong learning. Andragogical and lifelong learning assumptions are discussed from the perspective of engineering education in general and project-based learning in particular. The paper also presents the results of a small-scale study conducted on fifty-eight freshman engineering students’ andragogical and lifelong learning orientations in the context of Khalifa University of Science and Technology, Petroleum Institute, Abu Dhabi in the UAE. Results showed that the students had a greater tendency towards andragogical orientations, and that they had a moderate level of lifelong learning orientation. Data also revealed a positive correlation between andragogical and lifelong learning tendencies, and a negative correlation between pedagogical and lifelong learning tendencies. The results of the study are discussed and recommendations are madeen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleBirinci Sınıf Mühendislik Öğrencilerinin Proje Tabanlı Bir Dersteki Andragojik, Pedagojik ve Yaşamboyu Öğrenme Eğilimlerien_US
dc.item-title.alternativeAndragogical, Pedagogical and Lifelong Learning Orientations of Freshman Engineering Students in a Project-Based Courseen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempYrd. Doç. Dr., Khalifa University of Science and Technology, Petroleum Institute, the Communication Department, Abu Dhabi,; Yrd. Doç. Dr., Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yaşam Boyu Ögrenme ve Yetişkin Eğitimi, Muğla, Türkiye,en_US
dc.identifier.volume31en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage69en_US
dc.identifier.endpage88en_US
dc.relation.journalYaşadıkça Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster