İş tatminine etki eden kimi faktörlerin konaklama işletmeleri açısından incelenmesi
Abstract
Bu çalısmada konaklama isletmelerinde çalısan isgörenlerin tatmin düzeyleri ve is tatminlerini etkileyen bazı faktörlerin farklılasmasının belirlenmesi amaçlanmıstır. İliskisel tarama türünde olan bu arastırmanın deneklerini, Mugla yöresindeki dört ve bes yıldızlı konaklama isletmelerinde görev yapan isgörenler olusturmustur. Arastırmaya 440 isgören katılmıstır. Arastırmadan elde edilen veriler faktör analizi, t-testi ve Anova testi ile analiz edilmis ve analiz sonucunda elde edilen rakamsal bulgular ise yoruma tabi tutulmustur. Yapılan istatistiksel analizler ve yorumları sonucunda, tatmini etkileyen faktörler açısından isgörenlerin tatmin düzeylerinde farklılasmaların oldugu sonucuna varılmıstır. This study aims to determine the satisfaction levels of employees and the differentiation of the factors influencing job satisfaction. The study is of descriptive nature and participants are comprised of employees in Mugla province at four and five stars hotel establishments. 440 employees participated in the study. Numerical findings obtained through a variety of statistical analyses such as t-test and ANOVA were interpreted and factor analysis was applied. The results suggest that there is differentiation in the level of satisfaction in terms of the factors affecting satisfaction.