Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAlpaslan, Muhammet Mustafa
dc.contributor.authorUlubey, Özgür
dc.contributor.authorYıldırım, Kasım
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:46Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:46Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpnME9UZ3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7621
dc.description.abstractBu çalışmada pedagojik formasyon eğitimi sertifika programında yer alan öğretmen adaylarının algıladıkları destek ve sınıfa aitlik duygularının öğretmen öz-yeterlik algısına katkısının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın katılımcılarını Ege Bölgesindeki bir devlet üniversitesinde Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına katılan farklı bölümlerden toplam 357 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Öğretmen Öz-yeterlik Ölçeği, Sınıfa Aidiyet Duygusu Ölçeği ve Algılan Destek Ölçeği ile toplanmıştır. Değişkenler arasında ilişkinin incelenmesi için MPLUS programında yapısal eşitlilik modeli (YEM) tekniği kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının en çok desteği ailelerinden, en az desteği ise öğretim elemanlarından aldıkları belirlenmiştir. Bu çalışmada incelenen üç destek türü içinde öğretim elemanlarından alınan desteğin öğretmen adaylarının öz-yeterlik algılarının tüm alt boyutlarıyla anlamlı derece ilişkili olduğu bulunmuştur. Yol katsayıları sınıfa bağlılık duygusunun öğretmen adaylarının öz-yeterlik alt boyutlarının hepsiyle pozitif ilişkili olduğunu göstermektedir. Öğretmen adayları sınıf ve öğretim üyelerinden destek aldıkça sınıfa bağlılık duyguları gelişmekte ve bu duyguda öğretmen adaylarının öz-yeterliklerinin artmasını sağlamaktadır.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to investigate the contributions of support and class belonging to teacher self-efficacy. A total of 357 teacher candidates from the different departments enrolled in the Pedagogical Formation Education Certificate Program at a state university in the Aegean Region of Turkey participated in the study. Teacher Self-Efficacy Scale, Psychological Sense of Membership Scale and Perceived Support Scale were used to collect data. To examine the relationship between variables, structural equation modeling technique was utilized in the MPLUS program. It was found that the teacher candidates received the most support from their families and the least support from their instructors. Analysis revealed that the support received from the instructors was statistically significantly related to all the sub-dimensions of teacher self-efficacy. Findings showed that class belonging was positively related to all of the sub-dimensions of teacher self-efficacy. Findings suggest that whenteacher candidates receive support from their classmates and instructors, their sense of class belonging would increase and eventually, their teacher self-efficacy would grow up.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Algıladıkları Destek, Aidiyet Duygusu ve Öğretmen Öz-yeterlik İlişkisinin İncelenmesien_US
dc.item-title.alternativeExamination of the Relations amongst Support, Class Belonging and Teacher Self-Efficacy in Turkish Pre-Service Teachersen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
dc.contributor.institutionauthorAlpaslan, Muhammet Mustafa
dc.contributor.institutionauthorUlubey, Özgür
dc.contributor.institutionauthorYıldırım, Kasım
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage242en_US
dc.identifier.endpage261en_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster