Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArıkan Saltık, Işıl
dc.contributor.authorAvcı, Umut
dc.contributor.authorKaya, Ufuk
dc.date.accessioned2020-11-20T17:32:03Z
dc.date.available2020-11-20T17:32:03Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1309-0712
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpFME5UTTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7679
dc.description.abstractBu çalışmada, mesleki bağlılıkta önemli iki öncül olan "birey-meslek uyumu" ve "mesleğin sosyal statüsüne" ilişkin algının mesleki bağlılık ve mesleği bırakma niyeti üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu amaçla, değişkenler arası ilişkiyi test etmek için nicel bir yöntem uygulanmış ve Muğla'daki sekiz otelin 435 çalışanından anket tekniği ile veri toplanmıştır. Önce, korelasyon analizi ile değişkenler arası ilişki katsayıları hesaplanmıştır. Daha sonra, yapısal eşitlik modeli ile araştırmanın hipotezleri test edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, birey-meslek uyumu ve mesleğin sosyal statüsüne ilişkin algının mesleki bağlılık üzerinde anlamlı ve pozitif etkisi olduğu tespit edilmiştir. Öte yandan, mesleki bağlılığın ise, mesleği bırakma niyeti üzerinde negatif etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this research, the effect of perception of two important antecedents in occupational commitment, namely, " person-job fit" and " occupational social status" on occupational commitment and intention to leave occupation was examined. In order to test the relationship between variables, a quantitative method was applied and the data were gathered from 435 employees of eight hotels in Mugla via survey technic. First, correlation coefficients between variables were calculated. Then, hypotheses were tested by structural equitation modeling. Results indicated that perception of person-job fit and social status of occupation had meaningful and positive effect on occupational commitment, while occupational commitment had a negative effect on intention to leave occupation.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleMesleki Bağlılık ve Mesleği Bırakma Niyeti Üzerinde Etken Faktörler Olarak Birey-Meslek Uyumu ve Mesleğin Sosyal Statüsü: Turizm Sektöründe Görgül Bir Araştırmaen_US
dc.item-title.alternativeThe Status of Person-Job Fit And Occupational Social Status As Contributing Factors on Occupational Commitment And Intention To Leave Occupation: An Empirical Research in Tourism Sectoren_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Fethiye İşletme Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümüen_US
dc.contributor.departmentMÜ, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
dc.contributor.institutionauthorArıkan Saltık, Işıl
dc.contributor.institutionauthorAvcı, Umut
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage42en_US
dc.identifier.endpage63en_US
dc.relation.journalİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster