Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEkinci, Necla
dc.date.accessioned2020-11-20T17:32:22Z
dc.date.available2020-11-20T17:32:22Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.issn2536-4758
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpNMU9USXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7739
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı eğitim fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımlarını (derinlemesine, yüzeysel ve stratejik) tercih etme düzeyleri ile öğretmen özyeterlik inançlarının düzeyi arasındaki ilişkilerin belirlenmesidir. Betimsel bir çalışma olan araştırmanın verileri Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören 272 son sınıf öğrencisine Öğrenme Yaklaşımları Ölçeği ve Öğretmen Özyeterlik Ölçeğinin uygulanmasıyla elde edilmiştir. Araştırmanın temel bulguları şunlardır: (1) Öğretmen adaylarının derinlemesine öğrenme yaklaşımı yönelimleri ile öğretmen özyeterlik inançlarının düzeyleri arasında orta düzeyde olumlu bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir. (2) Stratejik öğrenme yaklaşımı ile özyeterlik inançlarının düzeyi arasında düşük bir ilişki bulunurken, (3) yüzeysel öğrenme yaklaşımı yönelimi ile özyeterlik inançlarının düzeyi arasında herhangi bir ilişki bulunmamaktadır. Bu bulgulardan hareketle, daha nitelikli öğretmen yetiştirme için öğretmen yetiştiren kurumların derinlemesine öğrenmeyi özendirici öğretim ortamlarını oluşturacak politika ve uygulamalara yönelerek öğretmenlerin özyeterliklerini artırmaya çalışmaları önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the study is to identify the relationships between the approaches to learning (deep, surface and strategic) and teacher self-efficacy beliefs of candidate teachers. The data of this descriptive study have been gathered through the administration of two scales (namely Inventory for Approaches to Learning and Teacher Self-efficacy Beliefs Inventory) to 272 candidate teachers studying at Muğla Sıtkı Koç man University. Main findings of the study are: (1) There is a significant positive correlation between deep learning approach orientation and teacher self-efficacy beliefs of candidate teachers. (2) Low correlation has been revealed between strategic learning approach preferences and teacher self-efficacy beliefs of candidate teachers. (3) No significant correlation has been found between learning approach orientation and teacher self-efficacy beliefs of candidate teachers. Within the frame of these results, as deep learning approach leads to more qualified educational outcomes, teacher training institutions are recommended to adopt policies and practices assuring the use of deep learning approach in order to develop higher self-afficacy beliefs of pre-service teachers.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmaları
dc.titleÖğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları ve Öğretmen Özyeterlik İnançları Arasındaki İlişkien_US
dc.item-title.alternativeThe Relationships between Approaches to Learning and Self-efficacy Beliefs of Candidate Teachersen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorEkinci, Necla
dc.identifier.volume30en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage62en_US
dc.identifier.endpage76en_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster