dc.contributor.author | Avaroğulları, Ayten Kiriş | |
dc.date.accessioned | 2020-11-20T17:32:28Z | |
dc.date.available | 2020-11-20T17:32:28Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.issn | 1300-8811 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.24106/kefdergi.375683 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpjd09EUTVPUT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12809/7760 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı tarih öğretmenleri, tarih öğretmen adayları ve ortaöğretim 10. sınıf tarih dersini alan lise öğrencilerinin yazdıkları soruların tarih disiplininin temel ve yöntemsel kavramlarına yönelik dağılımını belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini hizmet içi eğitime programlarına katılmış 9 tarih öğretmeni, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi pedagojik formasyon sertifika programına katılan 20 tarih öğretmen adayı ve Tarih 10 dersini alan 40 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Örneklem grubundan 10. Sınıf tarih dersi öğretim programında Coğrafi keşifler ve Rönesans ile ilgili kazanımlara yönelik değerlendirme soruları yazmaları istenmiştir. Katılımcılar tarafından hazırlanan sorular tarih disiplininin temel (tözel) kavramları ve yöntemsel (ikincil) kavramları açısından içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda tarih öğretmenlerinin, tarih öğretmen adaylarının ve 10. sınıf tarih dersini alan lise öğrencilerinin en fazla yöntemsel kavramlardan biri olan sebep-sonuç kavramına yönelik ikinci sırada ise temel kavramlardan olay, isim, dönem tanımına yönelik sorular yazdıkları belirlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to attempt to determine types of questions history teachers, history teacher candidates and high school students who have taken 10th grade history course ask devoted to historical thinking with regard to a historical subject. In this study, history teachers, history teacher candidates and high school students who have taken 10th grade history course were requested to create questions about “Development in Europe: Geographical discoveries and the Renaissance” subject which takes place in the 10th grade history textbooks. The questions composed by the participants analyzed in terms of basic concepts of the discipline of history (substantive concepts) and procedural concepts (methodological concepts). At the end of the study it has been revealed that history teachers, history teacher candidates and high school students who have taken 10th grade history course write questions regarding the cause and effect concept which is one of the procedural concepts followed by the questions related to the basic concepts. | en_US |
dc.item-language.iso | tur | en_US |
dc.item-rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Tarih Öğretmenleri, Tarih Öğretmen Adayları ve Lise Öğrencileri Tarafından Yazılan Tarih Sorularının Analizi | en_US |
dc.item-title.alternative | Analysis of Historical Questions of History Teachers, History Teacher Candidates and High School Students | en_US |
dc.item-type | article | en_US |
dc.contributor.department | MÜ, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Avaroğulları, Ayten Kiriş | |
dc.identifier.volume | 26 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 135 | en_US |
dc.identifier.endpage | 142 | en_US |
dc.relation.journal | Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Eleman | en_US |