• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Güvenilirliği Yüksek Hava Trafik Örgütleri İçin Örgütsel Öğrenme Kabiliyeti Ölçeği Geliştirme Çalışması

Date

2015

Author

Şekerli, Eyüp Bayram
Taslak, Soner

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmanın amacı yoğun çevresel risklere rağmen sürdürülebilir bir emniyet düzeyi ile faaliyetlerine devam eden Güvenilirliği Yüksek Örgütlerde öğrenme kabiliyetlerini ölçen bir ölçek geliştirmektir. Çalışmaya İstanbul Atatürk, Ankara Esenboğa, Antalya, Dalaman, İzmir Adnan Menderes ve Bodrum-Milas Havalimanlarında görev yapan 243 hava trafik kontrolörü katılmıştır. Kapsam geçerlilik analizi sonuncunda elde edilen 67 ifadeye temel bileşenler faktör analizi uygulanması sonucunda 18 maddeden oluşan ve "öğrenme odaklılık", "açık iletişim", "öğrenme desteği", "liderlik desteği" olarak adlandırılan dört alt boyut belirlenmiştir. Yapısal geçerliliği sınamak amacıyla yapılan doğrulayıcı faktör analizi sonucunda elde edilen ki kare-serbetlik derecesi oranı olarak belirlenen 1.68<2 değeri model uyumunun iyi olduğunu göstermiştir. İç tutarlılığı belirlemek için yapılan iki yarı güvenilirlik testleri sonucunda Cronbach Alfa-0.90, Spearman Brown-0.71 ve Guttman-0.82 değerlerinin de yeterli olduğu belirlenmiştir
 
The main purpose of this research is generating a scale to measure organizational learning capabilities of high reliability organizations which operate with intense environmental risks. Research sample consists air traffic controllers of İstanbul Atat&uuml; rk, Ankara Esenboğa, Antalya, Dalaman, İzmir Adnan Menderes and Bodrum International Airports. Content validity examination resulted 67 items and principal component factor analysis applied to 243 valid questionnaires and specified constructional validity with 18 items, 4 main dimensions named as &quot; learning focus&quot; , &quot; open communication&quot; , &quot; learning support&quot; and &quot; leader support&quot; . Furthermore, confirmatory factor analysis to test structural validity resulted good indis value as ?&sup2; /df=1.68&lt; 2. Reliability of scale analysis resulted as Cronbach Alfa-0.90, Spearman Brown-0.71 and Guttman-0.82 which are satisfactory
 

Source

Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Volume

14

Issue

3

URI

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpBeU1ETTNOdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7772

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.