Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemir, Mahmut
dc.date.accessioned2020-11-20T17:32:41Z
dc.date.available2020-11-20T17:32:41Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1302-1842
dc.identifier.issn2587-005X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRBMk5ESTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7801
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, konaklama işletmelerinde duygusal zeka yetenek ve yeterliliklerinin örgütsel sapma davranışlarının kontrolündeki etkilerini ortaya koymaktır. Bu amaçla, Muğla Bölgesinde beş yıldızlı otellerde 289 işgörene yönelik bir anket uygulanmıştır. Anket soruları Hollinger ve Clark (1982) ile Lawrence ve Robinson’un (2007) çalışmalarından oluşturulmuştur. Veriler işgörenlerle yüzyüze görüşme yapılarak anket yardımıyla toplanmıştır. Veriler faktör analizi ve regresyon analizleri ile test edilmiştir. Örgütsel sapma ölçeğinde toplam varyansı açıklama oranı 0,78; Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) 0,717 ve güvenirlik analizinde ölçeğin Cronbach’s alpha değeri, 84 düzeyindedir. Sonuçta örgütsel sapma davranışının kontrolünde duygusal zekanın pozitif etkisi olduğu ortaya konulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the ability and competencies of Emotional Intelligence on the control of organizational deviance in hospitality enterprises. Therefore, in this research the questionnaire was applied to 289 persons working in five-star hotels in Muğla Region. Questionnaire was conducted from the studies of Hollinger & Clark (1982) and Lawrence & Robinson (2007). Data were gathered from hotel employees with the help of a questionnaire which is conducted face to face. Data was tested with factor analysis and regression analysis on SPSS. Total variance explained in the organizational deviance scale was 0,78; Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) sampling value was 0,717 and Cronbach& #8217; s alpha value was 0,84. As a result, emotional intelligence has positive effects on the control of organizational deviance.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖrgütsel sapma
dc.titleÖrgütsel sapma davranışının kontrolünde duygusal zekânın rolü: Konaklama işletmelerinde bir araştırmaen_US
dc.item-title.alternativeThe role of emotional intelligence on the control of organizational deviance: A survey in the hospitality enterprisesen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorDemir, Mahmut
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue26en_US
dc.identifier.startpage196en_US
dc.identifier.endpage207en_US
dc.relation.journalDumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster