dc.contributor.author | Demir, Mahmut | |
dc.contributor.author | Şen, Şirvan Demir | |
dc.date.accessioned | 2020-11-20T17:32:48Z | |
dc.date.available | 2020-11-20T17:32:48Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.issn | 1302-5600 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRJMk9ERXhNUT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12809/7823 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, turizm lisans eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında akademisyenlerin mevcut durumu koruma, beklenti, kuruma bağlılık ve yönetime destek durumlarının örgütsel sessizlik davranışı üzerinde- ki etkisini araştırmaktır. Konuyla ilgili yapılan literatür taramasından elde edi- len bilgilerle bir anket geliştirilmiştir. Elektronik posta aracılığıyla çalışmanın amacına uygun özellikte olan toplam 201 katılımcıya anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler PASW istatistik programı ile analiz edilerek açıklayıcı faktör ana- lizi ile verilerin yapısal geçerliliği yapılmıştır. Faktörler arasındaki ilişkileri ince- lemek amacıyla korelasyon analizi yapılmıştır. Sonraki aşamada faktör grupla- rının bağımlı değişkenler üzerindeki etkisinin ölçülmesi amacıyla regresyon analizi yapılmıştır. Sonuçta oluşturulan 12 hipotezden 9’unun kabul edildiği ortaya konulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to investigate the effects of academics& #8217; current status at the university, expectations, organizational commitment and support to management as silence factors on the organizational silence behavi our at the Institutions of Tourism Bachelor's degree-granting. A literature review was conducted for research model and then questionnaire was developed from the studies in the literature. Data were collected from participants (201 employees) via e-mail and were analyzed with PASW statistical programs. Structural validity of the data have revealed with the explanatory factor analy- sis. It was tested using a correlation analysis to determine the relationship among factor groups and using a regression analysis to determine the effects of independent variables on dependent variables. As a result, 9 of 12 hypotheses have been supported. | en_US |
dc.item-language.iso | tur | en_US |
dc.item-rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Yükseköğretim Kurumlarında Örgütsel Sessizlik: Turizm Lisans Eğitimi Kurumları Örneği | en_US |
dc.item-title.alternative | Organizational Silence At the Institutions of Higher Education: A Study At Institutions of Tourism Bachelor’sDegree-Granting | en_US |
dc.item-type | other | en_US |
dc.contributor.department | MÜ | en_US |
dc.contributor.departmentTemp | Muğla Üniversitesi, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksek Okulu, Muğla, Türkiye; Muğla Üniversitesi, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksek Okulu, Muğla, Türkiye | en_US |
dc.identifier.volume | 41 | en_US |
dc.identifier.issue | 193 | en_US |
dc.identifier.startpage | 184 | en_US |
dc.identifier.endpage | 199 | en_US |
dc.relation.journal | Milli Eğitim | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |