Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇukur, Cem Şafak
dc.date.accessioned2020-11-20T17:32:58Z
dc.date.available2020-11-20T17:32:58Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.issn2148-7561
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRZMU9EazJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7851
dc.description.abstractBu çalışmanın iki temel amacı vardır. Amaçlardan birincisi; kritik iş olayları sürecinde ortaya çıkan duygusal düzenleme stratejilerine dayanarak, öğretmenlerin sergilediği duygusal işçiliği belirlemeye yönelik ölçek geliştirmek (Öğretmenlerde Duygusal İşçilik Ölçeği, ÖDİÖ) ve bu ölçeğin geçerligüvenirliğini ortaya koymaktır. İkinci amaç; duygusal sapmanın duygusal işçilik yöntemlerinden biri olarak değerlendirilip değerlendirilmeyeceğini incelemektir. Geliştirilen yirmi maddelik ölçeğin geçerliği ve güvenirliği ortaöğretim öğretmenlerinden oluşan örneklem ile test edilmiştir. Çalışma örneklemi, Muğla ilinde ortaöğretim kurumlarında çalışan ve idari görevi bulunmayan öğretmenler arasından seçkisiz olarak, oransız küme yöntemiyle belirlenmiş 190 kişiden oluşmaktadır (102 erkek; 88 kadın). Bu öğretmenler farklı liselerde ve farklı dallarda çalışmakta ve ortalama 17,14 (SS = 8.80) yıl deneyime sahiptirler. Doğrulayıcı faktör analizi sonuçları; öğretmen örnekleminde yüzeysel rol yapma, derinden rol yapma, otomatik duygu düzenleme ve duygusal sapma olmak üzere önerilen dört boyutlu faktör yapısını destekler yöndedir. Ayrıca, ÖDİÖ’nün yapısal ve ölçüt geçerliği ile alt ölçeklerin iç tutarlılığı (.70 ile .81 arası) hakkında öncül veriler elde edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe current study had two main purposes. The first was to develop and validate an instrument to measure emotional labor among teachers (Teacher Emotional Labor Scale, TELS) with an emphasis on the emotion regulation strategies during critical work events. The second was to investigate whether emotional deviance could be considered as one of the emotional labor strategies. Th e developed 20-item self-report scale’s validity and reliability was tested within high school teachers. The sample for this study consisted of 190 high school teachers working at various public schools in Mugla, Turkey (88 females and 102 males). The teachers were employed on a full-time basis and held no administrative position. The average work experience was 17.14 years (SD = 8.80). Confirmatory factor analysis results supported the four dimensional structure of emotional labor separating surface acting, deep acting, automatic emotion regulation, and emotional deviance in the current teacher sample. Results also provided initial evidence for the construct validity, criterion validity and internal consistency of the subscales (ranged from .70 to .81) of TELS.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmenlerde duygusal işçilik ölçeği geliştirme: Geçerlik ve güvenirlik çalışmasıen_US
dc.item-title.alternativeThe development of the teacher emotional labor scale (tels): Validity and reliabilityen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorÇukur, Cem Şafak
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage527en_US
dc.identifier.endpage574en_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster