Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorNayır, Funda
dc.contributor.authorÇetin, Saadet Kuru
dc.date.accessioned2020-11-20T17:33:30Z
dc.date.available2020-11-20T17:33:30Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1309-0682
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpBMk5qRTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7937
dc.description.abstractÇokkültürlü eğitim farklı kültürden gelen öğrencilerin eşit eğitim haklarına sahip olması olarak tanımlanabilir. Farklı kültürlerden gelen öğrencilerin bir araya gelerek birlikte yaşamaya ve öğrenmeye başladığı üniversiteler bir anlamda çokkültürlü eğitim ortamını yansıtmaktadır. Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin çok kültürlü eğitim ve demokrasi ile ilgili görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmada karma yöntem araştırmalarından “yakınsayan paralel desen” kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verilerinin katılımcılarını 375, nitel verilerinin katılımcılarını 30 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel bulgularına göre üniversite öğrencilerinin çokkültürlü eğitim ve demokrasi algılarının yüksek olduğu söylenebilir. Cinsiyet değişkenine göre yapılan çalışmalar incelendiğinde henüz bir fikir birliğine varılmadığı ve bu konuda daha fazla çalışmaya ihtiyaç duyulduğu görülmektedir. Diğer değişkenlerden anne ve baba eğitim durumu, bölüm ve sınıf değişkenleri çokkültürlü eğitim ve demokrasiye ilişkin algıyı etkilemektedir. Araştırmanın nitel bulguları incelendiğinde katılımcıların çokkültürlü eğitimi farklı etnik köken, dili din ve değerlere sahip bireylerin bir arada olması olarak tanımladığı görülmektedir. Yapılan tanımlarda cinsiyet, engelli olma, cinsel eğilim gibi bireysel farklılıklara rastlanmamıştır.en_US
dc.description.abstractMulticultural education can be described as having the right to equal education for students from different cultures. Universities where students from different cultures come together to live and learn reflect a multicultural educational environment in a sense. The aim of this study is to reveal the views of university students on multicultural education and democracy. In the study "converging parallel design" was used from mixed method research. The participants of the study's quantitative data consisted of 375 participants and the participants of the qualitative data were 30 university students. According to the quantitative findings of the research, it can be said that the students' perceptions of multicultural education and democracy are high. When the studies conducted according to the gender variable are examined, it is seen that no consensus has yet been reached and more work is needed in this regard. From the other variables, mother and father education status, class and department variables affect the perception of multicultural education and democracy. When the qualitative findings of the research are examined, it appears that the participants define multicultural education as the coexistence of individuals with different ethnic origins, language religions and values. Individual differences such as gender, disability, sexual orientation were not found in the definitions made.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerine Göre Çokkültürlü Eğitim ve Demokrasien_US
dc.item-title.alternativeMulticultural Education and Democracy according to Undergraduate Studentsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorÇetin, Saadet Kuru
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue24en_US
dc.identifier.startpage229en_US
dc.identifier.endpage252en_US
dc.relation.journalAkdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster