Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEkinci, Necla
dc.date.accessioned2020-11-20T17:33:39Z
dc.date.available2020-11-20T17:33:39Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1309-0682
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpBMk5EazFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7957
dc.description.abstractdestekleyici davranışları arasındaki ilişkilerin belirlenmesidir. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini Muğla ili Menteşe ilçesinde görev yapmakta olan 162 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Öğretme-Öğrenme Anlayışları Ölçeği ile Öğrenen Özerkliğini Destekleme Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistikler, t test, ANOVA, Kruskal Wallis H-Test, Mann Whitney UTest ve Pearson's r kullanılmıştır. Araştırmanın temel sonuçları şöyle sıralanabilir: (1) Öğretmenler yapılandırmacı anlayışını yüksek düzeyde tercih etmektedirler. (2) Öğretmenler geleneksel anlayışı düşük düzeyde tercih etmektedirler. (3) Öğretmenler öğrenen özerkliğini destekleyici davranışları çoğu zaman sergilemektedirler. (4) Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı öğretme-öğrenme anlayışı tercihleri ile öğrenen özerkliğini destekleme davranışları arasında olumlu yönde ve orta düzeyde ilişki vardır. (5) Öğretmenlerin yapılandırmacı öğrenme anlayışı tercihleri ile geleneksel öğrenme anlayışı tercihleri arasında düşük düzeyde ters yönlü ilişki bulunmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to determine the relationships between classroom teachers' teaching-learning conceptions and their learner autonomy support behaviors. The sample of this descriptive study consists of 162 classroom teachers employed in central province of Mugla. The data of the study were collected through the administration of the questionnaires (namely The Teaching and Learning Conceptions Questionnaire, The Scale for Learner Autonomy Support Behaviors) to the teachers in the sample. In the analysis of the data, descriptive statistics, t test, ANOVA, Kruskal Wallis HTest, Mann Whitney U-Test and Pearson's r were conducted. The main results of the study are: (1) The teachers favor constructivist teaching-learning conception at high level. (2) The teachers favor traditional teaching-learning conception at lower level. (3) The teachers exhibit learner autonomy support behaviors very often. (4) There is a positive and medium level correlation between the constructivist teaching and learning conception of the teachers and their learner autonomy support behaviors. (5) There is also a negative and low correlation between the teachers' constructivist teaching-learning conception and their traditional teaching and learning conception.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSınıf Öğretmenlerinin Öğretme-Öğrenme Anlayışları ve Öğrenen Özerkliğini Destekleyici Davranışları Arasındaki* İlişkileren_US
dc.item-title.alternativeThe Relationships between Teaching and Learning Conceptions of the Classroom Teachers and Their Learner Autonomy Support Behaviorsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue19en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage16en_US
dc.relation.journalAkdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster