Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPehlivan Baykara, Kevser
dc.contributor.authorAcar Baykara, Yüksel
dc.date.accessioned2020-11-20T17:33:57Z
dc.date.available2020-11-20T17:33:57Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn2147-3374
dc.identifier.issn2602-280X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRBNU1EY3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8000
dc.description.abstractEğitim hakkı, temel insan haklarından birisi olarak kabul edilmektedir. Bu anlayışa karşın belirli toplumsal grupların eğitim hizmetlerine erişiminde güçlükler yaşadığı açıktır. Bu durum önemli bir sosyal sorun olarak eğitimde dışlanmayı ortaya çıkartmaktadır. Çocukların eğitim süreçlerinden dışlanması toplumsal yapıyı etkileyen önemli faktörlerden birisidir. Eğitimde dışlanma mikro düzeyden makro düzeye pek çok faktörle ilgilidir. Bu faktörler temelde mikro düzeyde okul ve öğrenme ortamıyla; mezzo düzeyde eğitimin örgütlenmesi ve sunumuyla ve makro düzeyde eğitim politikalarıyla ilgilidir. Bu çalışmanın konusunu, çocuklar açısından eğitimde dışlanmaya ilişkin söz konusu faktörleri tartışmak oluşturmaktadır.en_US
dc.description.abstractRight to education is accepted as one of fundamental human rights. In contrast to this understanding, it is clear that certain social groups have difficulties to access educational services. This caused social exclusion as a major social problem. Children& #8217; s exclusion from educational processes is one of the major factors that affect social structure. Exclusion from education is related many factors from micro to macro level. These factors are basically related with school and learning environment in micro level, organization and provision of education in mezzo level and educational policies in macro level. This study aims to discuss factors that affect children& #8217; s exclusion from education.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimde dışlanmaen_US
dc.titleÇocuklar ve eğitimde dışlanmaen_US
dc.item-title.alternativeChildren and the exclusion from educationen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorPehlivan Baykara, Kevser
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage27en_US
dc.identifier.endpage38en_US
dc.relation.journalToplum ve Sosyal Hizmeten_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster