dc.contributor.author | Bilir, Aynur | |
dc.date.accessioned | 2020-11-20T17:34:24Z | |
dc.date.available | 2020-11-20T17:34:24Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.issn | 1301-3718 | |
dc.identifier.issn | 2458-8342 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr//makale/TmpJd05qTXo | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12809/8060 | |
dc.description.abstract | İlköğretim birinci sınıfa başlayan 6-7 yaş grubu çocuklar; yetenekleri, gelişme hızları, ilgileri, gereksinimleri ve okul olgunlukları bakımından büyük farklar gösterirler. Genel özellikleri bakımından bu çocuklar oyun çağında olup, ilgileri kısa, somut düşünme ve toptan algılama özelliğine sahiptirler. İlkokuma yazma öğretiminde bu özelliklere uygun düşen en iyi yöntem, cümle yöntemi’dir. Yeni İlköğretim Programı çalışmalarında Milli Eğitim Bakanlığının, ilkokuma yazma öğretiminde benimsediği “ses temelli cümle yöntemi” çocukların öğrenme özelliklerine uygun değildir. Bu yöntem daha çok, ayrıntıları görme ve aralarında mantıksal bağ kurma becerileri gelişmiş yetişkinler için uygun olabilir. | en_US |
dc.item-language.iso | tur | en_US |
dc.item-rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Özellikleri ve İlk Okuma Yazma Öğretimi | en_US |
dc.item-type | article | en_US |
dc.contributor.department | MÜ, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Bilir, Aynur | |
dc.identifier.volume | 38 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 87 | en_US |
dc.identifier.endpage | 100 | en_US |
dc.relation.journal | Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Eleman | en_US |