Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErtürk, Mustafa
dc.contributor.authorGirgin, Mustafa
dc.date.accessioned2020-11-20T17:35:04Z
dc.date.available2020-11-20T17:35:04Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn1302-7956
dc.identifier.issn2717-834X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TkRnME5ETXo
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8140
dc.description.abstractHayat boyu öğrenme modellemesinde coğrafyanın anahtar olduğunu savunan bu çalışma, elimizdeki okul programlarını standartlar bakımından birkaç ülkeyle karşılaştırıp tartışmayı amaçlamıştır. Karşılaştırma yapılan ABD, İngiltere ve Avustralya gibi ülkelerdeki coğrafya öğretiminde, 18 standardın tanımlarının yanı sıra, standartlar arasındaki bağlantıların olması ve bütünlük dikkat çekicidir. Türkiye'de uygulanan coğrafya öğretiminin iskeletini oluşturan 11 yıllık programda ise standartlar net değildir. Dünya, bölge, Türkiye konuları arasında kıtalar-okyanuslar ölçeğindeki kategoriler atlanmıştır. Özellikle Matematik-Fen sınıflarından mezun olan lise öğrencilerinin coğrafya dersi açığının fazla olduğunu söylemek mümkündür. İlk ve ortaöğretimdeki coğrafya öğrenme kategorilerine çerçevesinde standartların belirlenmesi gereği üzerine odaklanmış olan bu çalışmada mevcut müfredatın bunu sağlamaktan uzak olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study, which argues that geography plays a key role in life-long learning model, aims at comparing standards of geographic education in the U.S.A, Canada, and England to Turkish standards. One of the most important, characteristics of geographic education standards in those countries is that they present a coherent and meaningful body. On the other hand, the standards as demonstrated in the 11-year curriculum in Turkey were not clearly defined. Some categories were even omitted from the curriculum. It is possible to say that students graduating from Mathematics-Science programs of high schools get inadequate training in geography. The result of this investigation suggests that the geography education standards in primary and secondary schools were not adequately defined and that standards should be developed for a better geography education.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzun süreli öğrenmeen_US
dc.subjectCoğrafya öğretimi
dc.titleStandartları Bakımından Coğrafya Müfredat Programlarının Karşılaştırılmasıen_US
dc.item-title.alternativeComporation Geography Curriculum in Terms of Standardsen_US
dc.item-typeotheren_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorErtürk, Mustafa
dc.contributor.institutionauthorGirgin, Mustafa
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue13en_US
dc.identifier.startpage219en_US
dc.identifier.endpage232en_US
dc.relation.journalDoğu Coğrafya Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster