Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGökbulut, Yasin
dc.contributor.authorYangın, Selami
dc.contributor.authorSidekli, Sabri
dc.date.accessioned2020-11-20T17:49:50Z
dc.date.available2020-11-20T17:49:50Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TnpnME56ZzQ
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8310
dc.description.abstractMatematik dersinde öğretmenlerin kullandıkları öğretim yöntemleri, sınıf içi ve sınıf dışı davranışları başta olmak üzere daha birçok etken, öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarını ve beklentilerini etkilemektedir. Bu araştırmanın amacı, yenilenen öğretim programı doğrultusunda ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin matematik dersine giren sınıf öğretmenlerinden beklentilerini tespit etmektir. Çalışma, 2005-2006 öğretim yılının bahar döneminde 181 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Genel tarama modelinde yürütülen araştırmada veri toplama aracı olarak, “öğrencilerin matematik dersine giren öğretmenlerinden beklentileri ölçeği” kullanılmıştır. Cronbach Alpha Güvenirlik Katsayı sı .78 dir. Yapılan çalışmanın sonucunda öğrencilerin, matematik dersine giren sınıf öğretmenlerinden ders içi etkinliklere aktif ve sözel yönden katılımları nın desteklenmesi, matematik dersinde okuma ile ilgili çalışmalar yaptırılması ve ilgi çekici gelen problemlerin çözümüne daha fazla zaman harcanması gerektiğine yönelik beklentilerinin yüksek seviyede olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractTeaching methods that teachers used in Maths, behaviours inside and outside the classroom as being chief ; too many factors affects the students& #8217; attitudes and expectations towarsds Maths. The aim of this study is to establish the expectations of forth and fifth gardes form their Maths teachers in accordance with the renewed teaching programme. This study is carried out with 181 students in spring term in 2004-2005 education year. As data collection tool, & #8220; the scale of the expectations of the students form their Maths teachers& #8221; is used in tis study carried out in general research model. Cronbach Alpha Realibility (gü venirlik) Coefficiency is 0.78. As a result of this study; it is established that the expectations of the students from their Maths teachers towards the need to support the active and verbal participation in the activities inside the lesson, to do activities on the solutions of the attention taker problems are at a higher level.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.title2004 İlköğretim Matematik Öğretimi Programı Doğrultusunda İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Öğretmenlerinden Matematik Dersi İçin Beklentilerien_US
dc.item-title.alternativeThe Expectation of the Forth and Fifth Grades Primary Students from Their Teachers for Mathematics Lesson in Accordance with 2004 Primary Mathematics Education Programmeen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorSidekli, Sabri
dc.identifier.volume37en_US
dc.identifier.issue179en_US
dc.identifier.startpage213en_US
dc.identifier.endpage229en_US
dc.relation.journalMilli Eğitimen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster