dc.contributor.author | Taylı, Aslı | |
dc.date.accessioned | 2020-11-20T17:50:01Z | |
dc.date.available | 2020-11-20T17:50:01Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.issn | 1303-0493 | |
dc.identifier.issn | 2148-4929 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr//makale/T1RBNU5qYzM | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12809/8378 | |
dc.description.abstract | Okulu bırakma (okul terki) yaygın eğitsel problemlerden biridir. Bununla ilgili oranı azaltmak birçok ülkenin eğitsel önceliklerinden biri haline gelmiştir. Gerçekte düşük okulu bırakma oranı, eğitim sisteminin kalitesinin bir göstergesi olarak alınmaktadır. Okulu bırakma olayını azaltmayı ve okulu başarıyla tamamlamayı hedefleyen; akademik başarı programları, devam takibi uygulamaları, psikolojik danışmanlık hizmetleri, okul sonrası eğitsel kulüpler, akran öğreticiliği, özgeci davranış geliştirme, davranış yönetimi, atılganlık eğitimi, mesleki eğitim, alternatif okul programları gibi birçok önleme ve müdahale uygulamaları/programları bulunmaktadır. Bu programlardan, okulu bırakma probleminin karmaşık ve bütüncül doğasına uygun olması ve de okul yöneticileri, öğretmenler, veliler, psikolojik danışmanlar ve diğer eğitsel birimlerin ortak çabalarını birleştirici olması beklenmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | School dropout is one of the problems in general education and reducing the dropout rate has become an educational priority in a lot of countries. A low dropout rate is used as an indicator of the quality of the school system. There are a lot of prevention and interventation practices/programs aimed at dropout and succesful school completion such as; academic achievement programs, attendance mentoring, counseling services, after-school educational clubs, peer tutoring, prosocial skill development, behavior management training, positive assertiveness, vocational training and alternative school programs. It is expected that these programs must address the complex and interactive nature of the dropouts problem sufficiently and must be joined with the common efforts of educational agents such as administrators, teachers, parents, counselors and others. | en_US |
dc.item-language.iso | tur | en_US |
dc.item-rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okulu bırakma | en_US |
dc.title | Okulu Bırakmanın Önlenmesi ve Önlemeye Yönelik Uygulamalar | en_US |
dc.item-title.alternative | The Prevention of School Dropout and Practices for Prevention | en_US |
dc.item-type | article | en_US |
dc.contributor.department | MÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Taylı, Aslı | |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 91 | en_US |
dc.identifier.endpage | 104 | en_US |
dc.relation.journal | Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Eleman | en_US |