dc.contributor.author | Taylı, Aslı | |
dc.date.accessioned | 2020-11-20T17:50:02Z | |
dc.date.available | 2020-11-20T17:50:02Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.issn | 1302-1370 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr//makale/T0RVMU5qRXg | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12809/8379 | |
dc.description.abstract | Okulu bırakma birçok ülkenin eğitsel bir problemidir ve okulu bırakma oranını azaltma, bu ülkelerin eğitim ile ilgili en önemli önceliklerinden biri haline gelmiştir. Gerçekte, düşük okulu bırakma oranı, eğitim sisteminin kalitesinin bir göstergesi olarak alınmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı, okulu bırakma problemini, okulu bırakma sürecini, okulu bırakmanın nedenlerini ve sonuçlarını tanıtmak ve de okulu bırakma sorununun önemine dikkat çekmektir. Okulu bırakmanın olumsuz sonuçları kişileri, aileleri ve de tüm toplumu değişik yollarla etkilemektedir. Bu durumun en önemli olumsuz sonuçları ise, düşük gelir, düşük vergi ve düşük meslek statüsü, işsizlik, suçlu, uyumsuz ve antisosyal davranışlar, depresif ruh hali, intihar, toplumla bağın kopuk olması, düşük özsaygı ve olumsuz sağlık göstergesidir. | en_US |
dc.description.abstract | School dropout is an educational problems of a lot of countries. To reduce dropout rate, is become one of the most important educational priorities of their nations. Actually, low dropout rate is used the indicator of quality of the school system. The main purpose of this article, to introduce school dropout problem with reason, process and results and take attention seriousness of problem. Most important negative consequences of school dropouts are extremely affecting induviduals, their families and all society with different ways. Possible negative consequences after dropping out are low income, low tax, low job status, unemployment, delinquent and antisocial behaviour, depressed mood, suicide, low commitmet with society, less self-esteem and poor level of health. | en_US |
dc.item-language.iso | tur | en_US |
dc.item-rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okulu bırakma | |
dc.subject | Okulu bırakmanın nedenleri | |
dc.subject | Okulu bırakma süreci | |
dc.subject | Okulu bırakmanın sonuçları | |
dc.title | Eğitim Sisteminde Önemli Bir Sorun: Okulu Bırakma | en_US |
dc.item-title.alternative | The Important Problem in Education System: School Dropout | en_US |
dc.item-type | article | en_US |
dc.contributor.department | MÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Taylı, Aslı | |
dc.identifier.volume | 3 | en_US |
dc.identifier.issue | 30 | en_US |
dc.identifier.startpage | 89 | en_US |
dc.identifier.endpage | 101 | en_US |
dc.relation.journal | Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Eleman | en_US |