Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMaral, Şahide
dc.contributor.authorOğuz Ünver, Ayşe
dc.contributor.authorYürümezoğlu, Kemal
dc.date.accessioned2020-11-20T17:50:02Z
dc.date.available2020-11-20T17:50:02Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.issn2148-7561
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRJM05qQTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8383
dc.description.abstractÖlçme becerisi, sorgulama temelli bilim eğitimi derslerinde başarının sağlanabilmesi için gerekli ön koşullardan biri olmasına rağmen, okullarda bu becerinin gelişimine yeterince önem verilmemektedir. Bu durumun, öğretmenlerin ölçme becerilerinin yeterli düzeyde olmamasından kaynaklanabileceği düşüncesiyle tasarlanan mevcut çalışmada, öğretmen adaylarında (n=73) bazı temel büyüklükleri (uzunluk, kütle, ağırlık, hacim, sıcaklık, zaman) kavrama ve bunlarla ilgili ölçümler yaparak temel becerilerde farkındalık ve bunların geliştirilmesi amaçlanmıştır. Nitel ve nicel analizleri içeren karma desen modelinin uygulandığı deneysel çalışma; ön test, son test ve kalıcılık testlerinden oluşan izleme testinin yanında, beceri-gözlem formu ve araştırmacı gözlem notlarını içermektedir. Ölçme etkinliklerinin geliştirilerek uygulandığı araştırmada, ölçme öğretiminde bilgi ve beceri entegrasyonunun yanında ölçme de sürekliliğin önemi ortaya koyulmuştur. Ayrıca temel bilim eğitimi derslerinde ölçme araçlarının etkin kullanımına yönelik yönerge oluşturulmuş ve etkinlikler önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractEven though one of the prerequisites of inquiry-based science classes is acquiring measuring skills, there is not enough emphasis in the schools today on developing these skills. The current study, which has been designed with the thought that this situation may be caused by the fact that teachers do not have a sufficient level of measurement skills, aims to clarify knowledge of some basic quantities (length, mass, weight, volume, temperature and time), create awareness about fundamental skills in measuring related quantities, and develop these basic skills for the benefit of pre-service science teachers (n=73). The experimental study, which has been designed using a mixed research methodology, includes both qualitative and quantitative research methods, uses a skillobservation form and researcher observation notes, as well as pre-test, post-test and retention tests. This research, which focuses on developing measurement activities, reveals the importance of not only knowledge and skill integration but also of continuity in teaching measuring skills. In addition, recommendations have been set forth for the effective use of measurement tools in basic science education courses and some measurement activities have been suggested.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTemel ölçme bilgi ve becerilerinin etkinlik temelli öğretimine yönelik bir çalışmaen_US
dc.item-title.alternativeAn activity-based study on providing basic knowledge and skills of measurement in teachingen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorMaral, Şahide
dc.contributor.institutionauthorOğuz Ünver, Ayşe
dc.contributor.institutionauthorYürümezoğlu, Kemal
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage541en_US
dc.identifier.endpage563en_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster