Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarakaya, Serdar
dc.date.accessioned2020-11-20T17:50:08Z
dc.date.available2020-11-20T17:50:08Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1300-0845
dc.identifier.issn1300-0845
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRBek5EWTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8410
dc.description.abstractBaşlangıcından bugüne Türk Sineması; sansür, endüstrileşememe, televizyonla rekabet, yaratıcı senaryo, oyunculuk, salonsuzluk ve buna benzer onlarca sorunla var olagelmiştir. Bu sorunların kimi zamanla etkisini yitirmiş zamanla arttırmıştır. Bununla beraber endüstrileşememe ve gösterim sorunları da artarak sürmektedir. Son dönemde ise 1980'li yıllarda baş gösteren tema ve konu kısırlığı sorunu yeniden nüksetmiş, Popüler Türk Sinemasında var olmaya çalışan yapımcı-senarist ve yönetmenler ciddi bir tema ve konu kısırlığına saplanmıştır. Bunun sonucu olarak; Popüler Türk Sineması kendi toplumundan ve ulusal kültürden uzaklaşmış, 'bize' ait olmayan, 'bizi' anlatmayan hikâyelere yönelmiştir. Sinemacının temel çıkış noktası egemen Hollywood yapımları ve yayılmacı kültür haline gelmiştir. Bu çalışmada Popüler Türk Sinemasının yaşadığı bu olgu ana hatlarıyla irdelenecek, filmler bazında tema ve konu değerlendirmeleri yapılarak beş yılı kapsayan bu dönemde sinemamızın yöneldiği egemen tema ve konular ortaya çıkarılacaktır. Bu yönelişin nedenleri üzerinde durulup sonuç bölümünde önerilere değinilecektir.en_US
dc.description.abstractAbstract: Since its early days, Turkish Cinema has always faced dozens of problems such as censorship, unindustrialization, competition with television, creative scenario writing and acting. The sterility problem in theme and subject matters that emerged in the 1980s has reappeared lately. It has been observed that filmmakers who struggle to exist in the Turkish Cinema sector, trusted into a serious sterility problem in theme and subject matters. In this study, we are going to focus on this phenomena that Turkish Cinema has experienced; and by evaluating the theme and subjects on the bases of films, we are going to identify the predominant theme and subjects that Turkish Cinema inclined in this period of five years. Consequently, we are going to analyze the reasons of this inclination and try to conclude with some suggestions.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSon dönem popüler Türk sinemasında (2000-2004) Ulusal kültür bağlamında tema ve konu sorunsalıen_US
dc.item-title.alternativeThema and subject problem concerning national culture in the late period popular Turkish cinema (2000-2004)en_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Muğla Meslek Yüksekokulu, Elektronik Ve Otomasyon Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorKarakaya, Serdar
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue31en_US
dc.identifier.startpage279en_US
dc.identifier.endpage284en_US
dc.relation.journalÖNERİen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster