Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArslan, Hammet
dc.date.accessioned2020-11-20T17:50:22Z
dc.date.available2020-11-20T17:50:22Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2147-1185
dc.identifier.issn2147-1185
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpNek5URXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8490
dc.description.abstractSemerkand’da yetişen en önemli Müslüman Türk âlimlerden birisi kabul edilen Mâturîdî, kelâma dair olan Kitâbü’t-Tevhid isimli eserinde “Sümeniyye” adında bir zümreden bahseder. Mâturîdî Sümeniyye ekolünü âlemin ezelî olduğunu ve bir yaratıcısının olmadığını savunan materyalist felsefe akımı kabul edilen Dehriye içerisinde zikreder. Burada söz konusu zümrenin düşüncelerini İslam âlimlerinin düşünceleriyle karşılaştırır. Bunların âlemin oluşum ve işleyişine dair tasavvurlarını eleştirmekte; ilim ve hikmetten yoksun olduklarını vurgulamaktadır. Biz bu çalışmamızda Mâturîdî’nin eserinde bahsi geçen Sümeniyye isimli grubun Budizm olup olmadığını ele alacağız. Bu manada öncelikle Sümeniyye adının sümenat, sraman, semeniye (sekizciler) gibi muhtelif kökenleri üzerinde duracağız. Daha sonra da Mâturîdî’nin eleştirilerinde haklı olup olmadığını Budist inanç esasları ve âlem tasavvuru açısından ortaya koymaya çalışacağız.en_US
dc.description.abstractImam al-Mâturîdî, one of the most important Muslim Turkish scholars raised in Samarqand, mentiones a group called “Sumaniyya” in his book titled Kitâbü'tTevhid. Al-Mâturîdî mentions “Sumaniyya” inside of Dahriyye, in which the materialist philosophical movement, which claims that the universe is eternal and that there is no creator. He compares thoughts of this group with those of Islamic scholars. He criticizes their thoughts of the formation and functioning of the universe; emphasizes they are devoid of knowledge and wisdom. In this work, we will examine whether the group mentioned as “Sumaniyya” in al-Mâturîdî’s work is Buddhism or not. In this sense, firstly we will emphasize the various origins of the “Sumaniyya” such as Sumenat, Sraman, Semeniye (followers of Eightfold ways). We will then try to show whether al-Mâturîdî’s criticism is justified in terms of Buddhist beliefs and the thoughts of the universe.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.titleMâturîdî’nin Kitâbü’t-Tevhid İsimli Eserinde Budizm’e Atıflar: Sümeniyye Örneğien_US
dc.item-title.alternativeReferences to Buddhism in the al-Mâturîdî’s Kitâbu’t-Tawhid: the Case of Sumaniyyaen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage3353en_US
dc.identifier.endpage3371en_US
dc.relation.journalİnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster