Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSayılır, Ali
dc.contributor.authorAvcı, Umut
dc.date.accessioned2020-11-20T17:50:47Z
dc.date.available2020-11-20T17:50:47Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1302-6739
dc.identifier.issn1308-6979
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TnpFeU1qRXg
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8605
dc.description.abstractTuristlerin uyruklarına bağlı olarak konaklama işletmelerinin hizmet performansı hakkındaki değerlendirmelerinin farklılık arz edip etmediğini saptamak ve turistler ile hizmet verenlerin değerlendirmelerini karşılaştırmak amacıyla Muğla İli'nde bir tarama (survey) çalışması yapılmıştır. Altı alanda yapılan hizmet performans değerlendirmeleri karşılaştırmalarından sadece ikisinde ("tutumlar " ve "davranışlar ve beceriler") turist ve personelin karşılaştırmalarında anlamlı düzeyde farklılık çıkmıştır. Bu iki alanda turistlerin değerlendirmeleri daha yüksektir. İkinci konuya gelince, Batılı ülkelerden olan İngiliz, Alman, Hollandalı ve İskoçların değerlendirmeleri ile Rusların değerlendirmeleri arasında önemli farklılıklar bulunmuştur. Ayrıca, Belçikalı turistlerin değerlendirmelerinin "çalışanların tutumları" konusunda Alman, İngiliz, Hollanda ve İskoçların değerlendirmelerinden anlamlı düzeyde farklılık bulgulanmıştır.en_US
dc.description.abstractA survey was conducted in Muğla Region to find out, on one hand, whether there are differences between tourists' evaluations of hospitalities' performances and employees self-evaluations, and on the other hand whether evaluations of tourists from various countries differ. Tourists' and service providers' evaluations in six constructed areas differed significantly only in two areas: " attitudes" and " behaviors and skillfulness" . Tourists' evaluations in the mentioned areas are significantly higher than those of employees. When it comes to the second issue, the study shows that there are some significant differences between Russian tourists' evaluations and Western nationalities' evaluations, those of British, Germans, Dutch, and Scottish. Also, Belgians' evaluations were set apart from those of the mentioned nationalities in " attitude of employees" .en_US
dc.item-language.isoengen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleComparison of Tourists' and Employees' Evaluations Regarding Servicesen_US
dc.item-title.alternativeHizmetlere İlişkin Turist ve Çalışkan Değerlendirmelerinin Karşılaştırılmasıen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorSayılır, Ali
dc.contributor.institutionauthorAvcı, Umut
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage81en_US
dc.identifier.endpage91en_US
dc.relation.journalDoğuş Üniversitesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster