dc.contributor.author | Aldemir, Ceray | |
dc.contributor.author | Hameş, Özge | |
dc.date.accessioned | 2020-11-20T17:51:33Z | |
dc.date.available | 2020-11-20T17:51:33Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.issn | 1302-2024 | |
dc.identifier.issn | 2148-1792 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWprNU9Ua3pNdz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12809/8770 | |
dc.description.abstract | Ülkeler içinde bulundukları koşullara, toplumsal ve siyasi yapıya, siyasilerin tercihlerine göre farklı seçim sistemleri uygulamakta, hatta farklı sistemleri kendilerine göre uyarlayarak yepyeni ve özgün sistemler oluşturabilmektedir. Uygulanan sisteme bağlı olarak seçmenlerin verdikleri oylar dağıtılmakta ve parlamentoda belli bir süre için görev yapacak temsilciler belirlenmektedir. Seçim sistemleri yöneten ve yönetilen arasındaki karşılıklı ilişkiyi ve bu ilişkinin temel prensiplerini ortaya koyan iyi bir yönetişimin kurgulanması için de belirleyicidir. İyi yönetişim anlayışı üzerinde şekillenmiş bir yönetim anlayışı için ise mümkün olan en geniş katılımla yapılan demokratik seçimlere ve seçmen iradesinin çıkan sonuçlara tarafsız şekilde yansıyabildiği seçim sistemlerine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışmada Avustralya’da uygulanan, ülkeye özgü seçim sistemi iyi yönetişim ilkeleri ve özellikle de katılım boyutu doğrultusunda ele alınmıştır. Sistem bir yandan bütün oyların sonucu etkileyebilmesi sebebiyle seçmenlerin demokratik katılımını teşvik ederken, bir yandan da adayların hesap verebilirliğini, etkileşime açık ve etkin politik söylemler geliştirmesini sağlamaktadır. Avustralya’da uygulanan seçim sisteminin seçmen ve aday arasında kurduğu bu karşılıklı etkileşim sayesinde yönetimde katılım, hesap verilebilirlik, sorumluluk, tarafsızlık gibi iyi yönetişim prensipleri de yerine getirilmektedir. Çalışmada iyi yönetişim bağlamında Avustralya seçim sistemi 2 Temmuz 2016 tarihli son Federal seçim sonuçları üzerinden bazı eyalet ve bölgeler örnek verilerek incelenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Countries can implement different electoral systems according to their social structures, political conditions and preferences of politicians. They can even create new and original systems by adapting different systems to themselves. Depending on the system implemented, the votes are distributed and the representatives who will serve in parliament for a certain period of time are determined. The electoral system is also determinative for the creation of a good governance that establishes the mutual relationship between the ruling and the electorate and the basic principles of this relationship. For a political administration shaped on a good governance network, there is a need for a system of elections in which a broad participatory democratic election and the will of voters can be reflected in an impartial manner. In this study, the country-specific electoral system implemented in Australia was addressed in terms of good governance principles, and in particular the dimension of participation. While the system encourages democratic participation of voters because all voters can influence the outcome of the votes on the one hand, it provides the candidates' accountability and the development of clear and effective political discourse. By the mutual interaction between the electorate and the candidate in the electoral system implemented in Australia, good governance principles such as participation, accountability, accountability and impartiality in management are also fulfilled. In this study, in the context of good governance, the Australian electoral system was examined by examining some states and territories over the results of the latest federal elections of 2 July 2016. | en_US |
dc.item-language.iso | tur | en_US |
dc.item-rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İktisat | en_US |
dc.subject | İşletme | en_US |
dc.title | Katılımcı Yönetim ve Avustralya Seçim Sistemi | en_US |
dc.item-title.alternative | Participative Administration And Australian Election System | en_US |
dc.item-type | article | en_US |
dc.contributor.department | MÜ | en_US |
dc.contributor.departmentTemp | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Kamu Yönetimi Bölümü, Muğla, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kamu Yönetimi Bölümü, Muğla, Türkiye | en_US |
dc.identifier.volume | 20 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 99 | en_US |
dc.identifier.endpage | 116 | en_US |
dc.relation.journal | Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Eleman | en_US |