Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUyğun, Aslıhan
dc.contributor.authorÇetin, Didem
dc.date.accessioned2020-11-20T17:52:01Z
dc.date.available2020-11-20T17:52:01Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2147-6020
dc.identifier.issn2147-6020
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpZd01EUTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8851
dc.description.abstractYaratıcı çözüm üreten, düşünen, sorgulayan, eleştiren, düşünce ve görüşlerini yazılı ve sözlü olarak en iyi biçimde dile getirebilen bireylere her alanda ihtiyaç duyulmaktadır. Bu özelliklere sahip bireyler yetiştirmek için öncelikle öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerinin ortaya çıkarılması ve geliştirilmesi gerekir. Bu bağlamda, öğrencilerin kendi yaşantı ve tecrübelerini, gözlemlerini, algıladıklarını, hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını yansıtabilecekleri, dilini ustaca ve etkili kullanabilecekleri bir yazma eğitimine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışmanın amacı, 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programında yer alan yazma kazanımlarının yaratıcı yazma becerisine uygunluk durumunu tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda, çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın incelenen dokümanlarını, Türkçe Dersi Öğretim Programında yer alan 5, 6, 7 ve 8. sınıf yazma kazanımları oluşturmaktadır. Çalışmada veriler, doküman incelemesi yöntemiyle toplanmış ve araştırmacı tarafından oluşturulan “Yazma Kazanımları ve Etkinlikleri İçin Yaratıcı Yazmaya Uygunluk Değerlendirme Formu” kullanılarak betimsel analiz tekniğiyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programında yer alan toplam 24 yazma kazanımından 6’sının, öğrencilerde yaratıcılığı geliştirebilecek özellikte olduğu ve yaratıcı yazmaya uygun olduğu tespit edilmiştir. Bu kazanımlar 5 ve 6. sınıflarda eşit sayıda iken, 7 ve 8. sınıflarda, çok fazla olmamakla birlikte, yaratıcı yazmaya uygun kazanımların artış gösterdiği görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThere is a need for individuals who produce creative solutions, think, question, criticize and express their thoughts and opinions in the best way both in written and oral form. In order to educate individuals who possess these characteristics, there appears a need for the type of writing instruction that would allow students to expresstheir own experiences, observations, perceptions, imagination and creativity and enable them to use language skillfully and effectively. The purpose of this study was to determine the suitability of the writing course learning outcomes in the 2018 Turkish Course Curricula for the development of the creative writing skill. To this end, case study design, a qualitative research method, was used. The examined documents comprised of the writing outcomes in the grades 5-8 Turkish Course Curricula. The data were collected using document analysis and analyzed through descriptive analysis. The data collection tool used was the 33-item “Evaluation of Writing Outcomes and Activities in terms of Suitability for Creative Writing” form. Data analysis showed that only 6 of the 24 stated learning outcomes were suitable for developing the creative writing skill. While the number of outcomes was equal in grades 5 and 6, they increased in the 7th and 8th grades, though not to a great extent.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.title2018 Türkçe Dersi Öğretim Programındaki Yazma Kazanımlarının Yaratıcı Yazma Becerisine Uygunluğuen_US
dc.item-title.alternativeSuitability of Learning Outcomes in the Writing Course for Creative Writing in the 2018 Turkish Course Curriculaen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı, Muğla, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage13en_US
dc.relation.journalAna Dili Eğitimi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster