Nitel Bir Araştırma: Uygulamalı Çocuk Edebiyatı Ders Etkinliklerinin Değerlendirilmesi
Künye
Deliveli, K . (2020). Nitel Bir Araştırma: Uygulamalı Çocuk Edebiyatı Ders Etkinliklerinin Değerlendirilmesi . Journal of Computer and Education Research , 8 (15) , 274-304 . DOI: 10.18009/jcer.686511Özet
Bu çalışmanın amacı uygulamalı çocuk edebiyatı ders etkinliklerinin etkililiğini ortaya koymaktır. Nitel araştırma yaklaşımına göre tasarlanan bu araştırmada doküman incelemesi ve fenomenoloji yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 Bahar dönemi Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliğinde okuyan ve ‚Çocuk Edebiyatı‛ dersi alan 47 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. 12 haftanın sonunda etkinlikler tamamlandığında sınıf öğretmeni ve öğretmen adaylarına yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanarak sürece yönelik görüşleri istenmiştir. Sınıf öğretmeni ve öğretmen adaylarının görüşlerinden elde edilen verilerin çözümlenmesinde ‚içerik analizi ve betimsel analiz tekniği‛ kullanılmıştır. Araştırma bulguları, ‚Çocuk Edebiyatı Etkinliklerinin Değerlendirilmesi (Süreç) ve Etkinliklerin Etkililiğinin Değerlendirilmesine Yönelik Görüşler (Sonuç)‛ olmak üzere iki başlık altında incelenmiştir The present study intends to reveal the effectiveness of the applied children's literature course activities. In this research designed based on a qualitative research approach, the methods of document review and phenomenology were used. The study group of the research included 47 prospective class teachers enrolled in the ‘Children’s Literature’ course during the 2015-2016 Spring Term at Muğla Sıtkı Koçman University Faculty of Education Department of Class Teaching. At the end of the 12-week period of the activities conducted, the professional and prospective class teachers were applied a semi-structured interview form to provide their views about the process. To analyze the data provided by the professional class teacher and the prospective class teachers, ‚content analysis and descriptive analysis technique‛ was used. The results from the research were divided into two titles: ‚Evaluation of Children’s Literature Activities (Process) and Views Concerning the Evaluation of the Efficiency of the Activities (Conclusion)