Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTürk, Zehra
dc.date.accessioned2021-03-19T12:14:32Z
dc.date.available2021-03-19T12:14:32Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnM09USTBOQT09/deneyimsel-pazarlama-uygulamalarinin-telekomunikasyon-sirketi-kullanicilari-acisindan-algilanma-farkliliklarina-yonelik-bir-arastirma-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/9056
dc.description.abstractDeneyimsel pazarlama, müşterilerin beş duyu organına da hitap ederek, onlarda unutulması zor hazlar ve duygular yaşatmak amacıyla gerçekleştirilen pazarlama aktiviteleri olarak değerlendirilmektedir. Bu çalışmada, Türkiye’de yer alan Telekomünikasyon şirketlerinin uyguladıkları deneyimsel pazarlama aktivitelerinin kullanıcılar tarafından algılanma farklılıklarını ortaya koymak amaçlanmaktadır. Bu amaçla; deneyimsel pazarlama ve bileşenleri olan duyusal, duygusal, bilişsel, davranışsal ve ilişkisel deneyimin, Turkcell, Vodafone ve Türk Telekom GSM operatörü kullanıcıları açısından farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla Muğla ilinde yer alan tüketicilere yönelik alan araştırması gerçekleştirilmiştir. Alan araştırmasında veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Anket uygulamasına 458 tüketici katılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler, Anova analizi ile değerlendirilmiş ve istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar elde edilmiştir. Deneyimsel pazarlama ve bileşenleri olan duyusal, duygusal, bilişsel, davranışsal ve ilişkisel deneyim algılarının Türk Telekom kullanıcılarında, Turkcell ve Vodafone kullanıcılarına göre daha yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractExperiential marketing is considered as marketing activities carried out in order to provide pleasure and emotions that are difficult to forget by addressing all five senses of customers. In this study, experiential marketing activities implemented by the telecommunication company located in Turkey is aimed to reveal differences in perception by users. For this purpose; In order to determine whether the sensory, emotional, cognitive, behavioural and relational experience, which are experiential marketing and its components, differ in terms of Turkcell, Vodafone and Türk Telekom GSM operator users, a field study was conducted for consumers in Muğla province. Survey method was used as data collection tool in field research. 458 consumers participated in the survey. The data obtained from the research were evaluated with Anova analysis and statistically significant differences were obtained. Sensory, emotional, cognitive, behavioural and relational experience perceptions of experiential marketing and its components are found to be higher in Türk Telekom users than Turkcell and Vodafone customersen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.publisherFırat Üniversitesien_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDeneyimsel pazarlamaen_US
dc.subjectDeneyimsel pazarlama bileşenlerien_US
dc.subjectTurkcellen_US
dc.subjectVodafoneen_US
dc.subjectTürk Telekomen_US
dc.titleDENEYİMSEL PAZARLAMA UYGULAMALARININ TELEKOMÜNİKASYON ŞİRKETİ KULLANICILARI AÇISINDAN ALGILANMA FARKLILIKLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMAen_US
dc.item-title.alternativeA Research on Perception Differences of Experimental Marketing Practices in Terms of Telecommunication Company Usersen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Marmaris Turizm Meslek Yüksekokulu, Seyahat-Turizm Ve Eğlence Hizmetleri Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0769-1620en_US
dc.contributor.institutionauthorTürk, Zehra
dc.identifier.volume30en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage329en_US
dc.identifier.endpage340en_US
dc.relation.journalFırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster