dc.contributor.author | Aydın Çınar, Bahar | |
dc.date.accessioned | 2021-04-02T06:57:31Z | |
dc.date.available | 2021-04-02T06:57:31Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.citation | Aydın, B. (2020). Türkiye’de eleştirel okuma konusunda yapılmış lisansüstü tezlerin
incelenmesi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (18), 76-87. DOI:
10.29000/rumelide.705515. | en_US |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.29000/rumelide.705515 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12809/9135 | |
dc.description.abstract | Çalışmada Türkiye`de 1997-2019 yılları arasında eleştirel okuma alanında yapılmış yüksek lisans ve doktora tezleri incelenerek lisansüstü düzeydeki araştırmaların eğilimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, tezler yayımlandığı yıl, yöntem, veri toplama araçları, örneklem özellikleri, veri analiz teknikleri ve konu alanları açısından değerlendirilmiştir. Tezlerin incelenmesinde betimsel araştırma yaklaşımlarından doküman incelemesi kullanılmıştır. Çalışma 1997-2019 yılları ile sınırlandırılmış olup bu yıllar arasında Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi Veri Tabanında bulunan ve tam metin olarak ulaşılabilen tezler çalışma kapsamına alınmıştır. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularıyla elde edilen sonuçlara incelendiğinde; Türkiye’de eleştirel okuma konusunda yapılan araştırmaların çoğu genellikle yüksek lisans düzeyindedir. Tezlerin çoğu Gazi Üniversitesinde yazılmıştır. Tezlerin çoğunluğunda ortaokul öğrencileri ile çalışıldığı, deneysel çalışmalar olduğu, tezlerde genellikle anket ya da likert tipi ölçeklerin kullanıldığı, t-testi ve ANOVA analizi istatistiklerinin kullanıldığı belirlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study was made on critical reading area in Turkey between 1997-2019 and to identify trends in graduate studies in the doctoral thesis examined lisansüst. For this purpose, theses were evaluated in terms of year, method, data collection tools, sample characteristics, data analysis techniques and subject areas. Theses are examined by document analysis within the framework of descriptive approach. In this study, theses that are available in full text and included in YOK National Thesis Database were included in the study and the study was limited to 1997-2019. Content analysis was used to analyze the obtained data. According to the results obtained from the research findings; The research carried out in Turkey is generally determined to be at the graduate level. Most of the theses were written at Gazi University. It was determined that most of the theses were studied with middle school students, there were experimental studies, mostly questionnaire or likert type scales were used, and t-test and ANOVA analysis statistics were used in the theses. | en_US |
dc.item-language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | RumeliYA Yayıncılık | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.29000/rumelide.705515 | en_US |
dc.item-rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eleştirel okuma | en_US |
dc.subject | Araştırma eğilimleri | en_US |
dc.subject | Lisansüstü tezler | en_US |
dc.subject | İçerik analizi | en_US |
dc.title | Türkiye’de eleştirel okuma konusunda yapılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi | en_US |
dc.item-title.alternative | Investigation of graduate thesis on critical reading in Turkey | en_US |
dc.item-type | article | en_US |
dc.contributor.department | MÜ, Rektörlük, Türk Dili Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-4309-8226 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Aydın Çınar, Bahar | |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 18 | en_US |
dc.identifier.startpage | 76 | en_US |
dc.identifier.endpage | 87 | en_US |
dc.relation.journal | RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |