Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArslan Ayazlar, Reyhan
dc.contributor.authorGün, Gamze
dc.date.accessioned2021-04-02T08:31:16Z
dc.date.available2021-04-02T08:31:16Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationAYAZLAR, R.A, GÜN, G. (2020). Yeşil İmaj Ve Ağızdan Ağıza İletişimin Yeşil Otellere Fazla Ücret Ödeme Niyeti Üzerindeki Etkisi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24 (1), 249-261.en_US
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnM056UTRPQT09/yesil-imaj-ve-agizdan-agiza-iletisimin-yesil-otellere-fazla-ucret-odeme-niyeti-uzerindeki-etkisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/9141
dc.description.abstractÇevrede yaşanan olumsuz değişiklikler tüketicileri daha çevre dostu tatillere yönelttiği gibiturizm endüstrisinde faaliyet gösteren işletmelerin de çevre dostu uygulamaları işletmelerine adapte etmelerinde etkili olmuştur. Turistik işletmelerin çevre dostu uygulamaları başarılı bir şekilde hayata geçirmelerinde tüketici davranışlarının önemli bir etkisi bulunmaktadır. Tüketicilerin davranışlarının belirlenmesinde niyetlerinin öncül bir etken olduğu bilinmektedir. Tüketicilerin çevre dostu uygulamalara fazla ücret ödeme niyetleri, davranışlarının belirleyicisi konumundadır. Bu çalışmada tüketicilerdeki yeşil imaj algısı ve ağızdan ağıza iletişimin, yeşil otellere fazla ücret ödeme niyeti üzerindeki etkisi araştırılmaktadır. Araştırma kapsamında 200 üniversite öğrencisinden veri elde edilmiştir. Araştırmada önerilen modelin test edilmesinde yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır. Araştırma sonunda ağızdan ağıza iletişimin yeşil otellere fazla ücret ödeme niyeti üzerinde bir etkisi belirlenirken, yeşil imajın fazla ücret ödeme niyetine etki etmediği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe negative changes in environment direct customers environmental friendly vacations as well as impact companies in tourism industry adapting environmental friendly practices to their companies. Customer behaviors have an important effect on the success of environmental friendly applications in tourism businesses. It is widely known that intention is an antecedent of customer behaviors. Customers’ willingness to pay more for environmental friendly applications leads their behavior. The effects of green image and word-of-mouth (WOM) on customers willingness to pay more for green hotels are investigated in this study. Data was gathered from 200 college students. Structural equation modeling (SEM) was performed in order to test the proposed model in the study. According to SEM results, while word-of-mouth affects the customers’ willingness to pay more for green hotels, the effect of green image on willingness to pay more have not been revealed.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.publisherAtatürk Üniversitesien_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYeşil imajen_US
dc.subjectYeşil otelen_US
dc.subjectAğızdan ağıza iletişimen_US
dc.subjectFazla ücret ödeme niyetien_US
dc.titleYeşil İmaj ve Ağızdan Ağıza İletişimin Yeşil Otellere Fazla Ücret Ödeme Niyeti Üzerindeki Etkisien_US
dc.item-title.alternativeThe Effects of Green Image and Word-Of-Mouth (WOM) on Willingness to Pay More for Green Hotelsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9546-9412en_US
dc.contributor.institutionauthorArslan Ayazlar, Reyhan
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage249en_US
dc.identifier.endpage261en_US
dc.relation.journalAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster